Pål Kårfalk blir VD på DesignTorget

Pål Kårfalk, som sedan den 21 maj 2012 fungerat som tillförordnad VD för DesignTorget, har utsetts till VD.

- Pål har under sin tid som tillförordnad VD på Designtorget visat prov på ett gott ledar- och handelsmannaskap. Vi har stort förtroende för hans förmåga att vidareutveckla DesignTorget och långsiktigt driva expansion och lönsamhet säger Eric Persson, ordförande i DesignTorget.

- Jag är mycket glad över förtroendet att få fortsätta leda och utveckla DesignTorget. Det är en mycket spännande utmaning och jag ser fram emot att tillsammans med vår serviceinriktade personal få realisera DesignTorgets fulla potential, säger Pål Kårfalk.

För ytterligare information kontakta:

Eric Persson, Styrelseordförande i DesignTorget: tel 08 700 66 60, eric.persson@novax.se
Pål Kårfalk, VD DesignTorget: tel 08 462 35 26, pal.karfalk@designtorget.se

Om DesignTorget

DesignTorget, grundat 1993, är en kommersiell marknadsplats med unik design, för kunder och formgivare som värdesätter form, funktion och förnyelse. Bolaget har nära kontakt med formgivare och har ett unikt urvalssystem där en jury fäller avgörandet om vissa nya produkter. DesignTorget har idag 16 butiker varav 12 i Sverige och 4 butiker i Norge samt en webshop och omsatte 2012 drygt 140 mkr. Sedan 2005 är DesignTorget ett helägt dotterbolag till Novax AB. För mer information; www.designtorget.se

Axel Johnson är en av Nordens ledande handelskoncerner som bygger och utvecklar verksamheter inom handel och tjänster på den europeiska marknaden med tyngdpunkt i Norden. Koncernbolagen består idag av Axel Johnson International, Axstores, Martin & Servera (70%), Novax, Svensk Bevakningstjänst samt delägda börsnoterade Axfood (ca 50%) och Mekonomen (ca 26%). Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen i Axel Johnson cirka 69 miljarder kronor och har omkring 20.000 anställ (2012). Axel Johnson är ett familjeföretag i fjärde och femte generationen och ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axeljohnson.se