Axfood återkallar Garant Grillchips 200g

Axfood återkallar Garant Grillchips 200g

Axfood återkallar Garant Grillchips 200 gram, sedan det visat sig att de felaktigt innehåller Sourcream & Onion-chips. Chips smaksatta med Sourcream & Onion innehåller mjölkpulver, vilket är en allergen. Då innehållet av mjölkpulver inte framgår av märkningen på Grillchips-påsen, kan detta vara till skada för vissa konsumenter.

Återkallelsen gäller för chipspåsar med bäst före-datum 26-11-2021. Produkten med det aktuella datumet har sålts i flertalet av Axfoods butiker och är nu stoppad för försäljning i butik.

– Det här är olyckligt och vi ser som alltid allvarligt på när sådant här sker. Vi utreder nu det hela med leverantören, liksom hur vi kan säkra att det inte inträffar igen, säger Axfoods kvalitetschef Susanna Wadegård.

Axfood beklagar det inträffade och uppmanar alla konsumenter som köpt den aktuella varan att återlämna till den butiken där den är köpt för ersättning. Vid frågor kontakta Axfood Konsumentkontakt via kontaktformulär på www.axfood.se/kontakt/konsumentkontakt/ eller på telefon 0771-87 67 70.

För ytterligare information kontakta:
För kunder – Axfood konsumentkontakt 0771-87 67 70 (öppet 10.00-15.00 måndag-fredag), alternativt via www.axfood.se/kontakt/konsumentkontakt/.
För journalister – Magnus Törnblom, presschef Axfood AB, 0702-89 89 83, magnus.tornblom@axfood.se

Axfood ska vara ledande inom bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar ́n. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Mat.se, Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen drygt 11 000 årsanställda och en omsättning på mer än 53 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.