Ekologiska varor till förmån för Rädda Barnen

Under vecka 38 säljs Garant Ekologiska varor till förmån för Rädda Barnen. En krona per såld vara på Hemköp går till Rädda Barnens utbildningsprojekt i Elfenbenskusten.

– Vi vill bidra till Rädda Barnens viktiga arbete samtidigt som vi uppmuntrar våra kunder att köpa ekologiska varor, säger Elisabet Green-Karlsson, marknadschef på Hemköp.

– Hemköps satsning på barns utbildning genom Rädda Barnen är mycket välkommen! Tillsammans med Hemköps kunder och tack vare kampanjen för Garant Ekologiska varor kan vi nu se till att ännu fler barn i Elfenbenskusten får tillgång till en bra och trygg skola, säger generalsekreterare Elisabeth Dahlin, Rädda Barnen.

Garant Ekologiska varor är en serie produkter för en ekologisk vardag. Sortimentet består av drygt 70 produkter som till exempel pasta, ägg, bröd, juice, frukt och grönsaker. Alla Garant Ekologiska varor kommer från en certifierad produktion. De vanligaste märkningarna är KRAV eller EU-ekologiskt. Se hela sortimentet på www.tyckomgarant.se/ekologiskt.

För ytterligare information, kontakta:
Elisabet Green-Karlsson, marknadschef Hemköp, 08-553 990 57
Maria Nobel, informationschef Hemköp, 070-669 98 23

Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor där det ska vara enklast att handla hälsosam och nyttig mat. Det breda sortimentet, tonvikten på färskvaror och personlig service är det som kännetecknar Hemköp. Hemköps butiker omsätter ca 9 miljarder kronor och finns på ca 160 platser i Sverige. Hemköp ingår i Axfood AB (publ).