Axfood Capital Markets Day 2023

Inbjudan till Axfoods kapitalmarknadsdag 2023

Axfood bjuder in institutionella investerare, analytiker och finansiell media till en kapitalmarknadsdag den 24 november 2023.

Kapitalmarknadsdagen kommer att hållas på Axfoods nya högautomatiserade logistikcenter, Björnängsvägen 16 i Bålsta utanför Stockholm. Eventet inleds klockan 9.00 och beräknas pågå till klockan 13.00, följt av lunch. Transfer till och från anläggningen kommer att arrangeras från centrala Stockholm.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att ge en uppdatering om koncernens långsiktiga strategi och genomförandet av denna. Fokus kommer bland annat ligga på utvecklingen av framtidens logistik, och dagen inkluderar även en rundtur i logistikcentret i Bålsta. Presentationer kommer att hållas av medlemmar ur koncernledningen och deltagarna kommer ges möjlighet att ställa frågor. Eventet hålls på svenska men översätts i realtid till engelska.

Registrering av intresseanmälan för att delta vid kapitalmarknadsdagen sker via Axfoods webbplats. Antalet platser är begränsat och deltagande är inte bekräftat förrän ett bekräftelsemejl mottagits som bekräftar deltagande. Agenda och mer detaljerad information kommer att publiceras på Axfoods webbplats. Presentationsmaterial samt en inspelning av kapitalmarknadsdagen kommer att finnas tillgängligt i efterhand på Axfoods webbplats.

För mer information, kontakta:
Alexander Bergendorf, Head of Investor Relations Axfood, 073-049 18 44, alexander.bergendorf@axfood.se
Magnus Törnblom, presschef Axfood, 070-266 27 12, magnus.tornblom@axfood.se

Axfood ska vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo, Handlar ́n och Matöppet. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem, Eurocash, City Gross och Mathem. Tillsammans har koncernen mer än 12 000 medarbetare och en omsättning om närmare 80 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.