Inbjudan till presentation av Axfoods andra kvartal 2020

Inbjudan till presentation av Axfoods andra kvartal 2020

Axfood bjuder in investerare, analytiker och press till en presentation av delårsrapporten för det andra kvartalet 2020 kl 9:30 den 15 juli. Rapporten kommer publiceras kl 7:00 samma dag.

Axfoods vd och koncernchef Klas Balkow presenterar rapporten tillsammans med ekonomi- och finansdirektör Anders Lexmon. Presentationen sker på engelska.

Tid: Onsdagen den 15 juli kl 9:30

För deltagande per telefon, ring:

Sverige: +46 8 505 583 54
Storbritannien: +44 333 300 9035
USA: +1 833 823 0590

Presentationen kan också följas live via webcast på axfood.se. Efter presentationen kommer en inspelad version finnas tillgänglig.

Välkommen!

För ytterligare information, kontakta:
Alexander Bergendorf, Head of Investor Relations, Axfood AB, tel +46 730 49 18 44

Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 1 juli 2020, klockan 11:00.

Axfood ska vara ledande inom bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar ́n. Grossistförsäljning sker genom Axfood Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Mat.se, Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen drygt 10 000 medarbetare och en omsättning om mer än 50 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.

Axfood AB bedriver detaljhandel med de helägda butikskedjorna Hemköp, Willys och Willys hemma samt partihandel inom Dagab och Axfood Närlivs. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal.Butikskedjorna skickar också ut egna pressmeddelanden som presenteras under respektive varumärke. För att läsa dessa sök på respektive kedjenamn.