Nästa generation Willys till Uppsala

I kväll kl 18 öppnar Willys en helt nybyggd butik i Uppsala, Gränby. Butikens utförande bygger på det nyutvecklade konceptet för nästa generation Willys. Cirka 1 000 nya varor, väsentligt större avdelning för färskvaror, stor satsning på bl a ekologiskt, grillat och butiksbakat är några av nyheterna som möter kunderna. Nästa generation Willysbutik innebär att hela kunderbjudandet har moderniserats utifrån kundernas behov. Bl a genom en ny modernare layout i både exteriör och interiör. Nytt är också kundvarvet där färskvarorna kommer först i butiken. − Det skapar en välkomnande och fräsch saluhallskänsla som vi tror kunderna uppskattar säger Mats Johansson, butikschef på Willys i Gränby. Färskvarudelen upptar mer än halva butiksytan och sortimentet har utökats med bl a butiksbakat bröd, grillat och deli, vilket skapar det lilla extra i sortimentet. Samtidigt finns Willys starka signum kvar – den låga prisnivån och ”Sveriges billigaste matkasse”. Willys i Gränby blir den fjärde Willysbutiken som etableras i Uppsala. Butiken är också en s k Super-Willys med en större avdelning för specialvaror såsom husgeråd, media, textil, leksaker mm. Den nya Willysbutiken är belägen vid en nyetablerad handelsplats c a en kilometer från Gränby centrum, alldeles intill E4:s norra infart och den nya genomfartsleden genom Uppsala. I samma fastighet som Willys finns bl a Mekonomen och Järnia. Planer finns på att handelsplatsen ska utökas och byggas ihop med Gränby centrum. Fakta om butiken: Antal anställda: 50 tillsvidareanställda Antal artiklar: c a 9 500 plus specialvaror Antal kassor: åtta Butiksyta: 3 450 m2 säljyta, 4 900 m2 totalyta Öppettider: må-lö 8-21, sö 10-21 Övrigt: Förbutik med Svenska Spel samt caféhörna med fika och färdigmat För ytterligare information, kontakta: Mats Johansson, butikschef Willys Gränby, tel 076-116 63 01 Camilla Fogelström, kommunikationsansvarig Willys, tel 0704-85 75 08 Ingmar Kroon, presschef Axfood, tel 0702-89 89 83 Willys affärsidé är att tillhandahålla Sveriges billigaste matkasse. I verksamheten ingår 104 Willysbutiker och 42 Willys hemmabutiker som är kedjans mindre butiker. Samtliga butiker är helägda och beräknas omsätta drygt 15 miljarder kr vilket gör Willys till marknadsledande i Sverige inom lågpris. Drygt fem miljoner människor besöker Willys varje vecka. Willys ingår i Axfood AB som är noterat på nordiska börsen, Nordic Large Cap. Läs mer på www.willys.se.