Vardagsmaten.se lanserar matlagningsfilmer

Vardagsmaten.se lanserar matlagningsfilmer

Vardagsmaten.se presenterar tio underhållande matlagningsprogram där tittaren kan laga mat tillsammans med Pernilla Wahlgren och Tobias Karlsson (från Let´s Dance). I filmerna lagas några av de mest populära recepten från vardagsmaten.se.

I två av programmen har Pernilla och Tobias gäster i form av Benjamin Wahlgren, som gör sin egen pasta med mamma Pernilla samt Lina Hedlund (sångerska i Alcazar) som lagar mat med Tobias.

– Jag älskar att laga mat, speciellt recept som är enkla och som går fort att laga. Upplägget med menyförslag och inköpslista för veckans middagar passar mig perfekt! Att spela in filmerna var jättekul, särskilt när Benjamin kom på besök och lagade sin berömda carbonara, säger Pernilla Wahlgren

Filmerna kan ses på vardagsmaten.se, i appen för iPhone & Android samt på Youtube.

Vardagsmaten.se är en matplaneringstjänst på nätet som även finns som app för mobilen. Enkla recept och anpassade inköpslistor med rabatterbjudanden förenklar vardagspusslet för stressade familjer. Att matplanera med vardagsmaten.se ger också tillgång till utvalda varor med rabatt på Hemköp och Willys, inköpslistan markerar tydligt veckans erbjudanden.

Bakom vardagsmaten.se står Willys, Hemköp och Axfood.

Ulf Renée, marknadsansvarig egna märkesvaror, Axfood Sverige AB, tel 070-297 72 77
Ingmar Kroon, presschef Axfood AB, tel 0702-89 89 83

Axfood AB bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandeln i Sverige. Detaljhandeln drivs genom de egenägda kedjorna Willys, Hemköp och PrisXtra. Antalet butiker uppgår till 230. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal, bland annat inom Hemköpskedjan och Willys men också under varumärken som Handlar’n och Tempo. Totalt samverkar Axfood med cirka 840 handlarägda butiker. Partihandeln drivs genom Dagab och Axfood Närlivs. Axfood är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista. Huvudägare är Axel Johnson AB med cirka 46 procent av aktierna.