Willys hemma öppnar på Medborgarplatsen

I morgon torsdag den 21 september kl 12:00 öppnar Willys hemma sin åttonde butik i Stockholmsområdet. Butiken ligger på Medborgarplatsen, centralt i Stockholm, och erbjuder ett stort utbud av färskvaror. Willys hemma ingår i Willys lågpriskoncept men vänder sig speciellt till mindre hushåll som finns i närmiljön. Etableringen av den nya butiken på Medborgarplatsen är ett led i Willys hemmas satsning på storstadsmarknaden. – Medborgarplatsen är en knutpunkt på Söder i Stockholm med stor genomströmning av människor dygnet runt. Vi är övertygade om att våra låga priser och fräscha varor kan attrahera många kunder som passerar butiken till och från jobbet eller skolan eller biograferna. På Söder finns en stor andel singelhushåll som är en viktig målgrupp för oss, säger regionchef Kalle Gardell. Willys hemma Medborgarplatsen är belägen på Fatburstrappan 6 och kommer att hålla öppet på vardagar mellan 9 och 22 och på helger mellan 10 och 22. För ytterligare information, kontakta: Camilla Fogelström, informationsansvarig Willys hemma, 0704-85 75 08 Kalle Gardell, regionchef Willys hemma, 0702-48 88 65 Kenneth Wall, presschef Axfood AB, 0703-124 122 Willys hemma erbjuder billig mat i centrala eller bostadsnära områden. Willys hemmas 45 butiker ingår i Willyskedjan som totalt omfattar ca 150 butiker. Willys är därmed marknadsledande i Sverige inom lågpris. Willys ingår i Axfood AB som bedriver detaljhandel med de helägda butikskedjorna Hemköp, Willys och Willys hemma, cirka 240 butiker, samt partihandel inom Dagab och Axfood Närlivs. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal, bland annat inom Hemköpskedjan men också under varumärken som Handlar’n och Tempo. Totalt samverkar Axfood med över 500 handlarägda butiker. Axfood är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Huvudägare är Axel Johnson AB med cirka 45 procent av aktierna.