Stefan Ingelgård, Head of Technology på Azets.

​Azets väljer Companyexpense som strategisk partner

Azets, outsourcingleverantören av ekonomi- och lönetjänster, har valt Companyexpense som sin Expense Management-lösning. Tjänsten paketeras under Azets eget varumärke Azets Expense och hjälper både redovisning- och lönekunder på deras digitaliseringsresa för utlägg och reseräkningar.

- Vi är oerhört glada och stolta att Azets har valt oss som strategisk partner. Vi har arbetat tillsammans under drygt ett år och under den perioden digitaliserade Azets 223 kunder med nästan 9 000 användare. Genom det unika ekosystem som Companyexpense erbjuder får kunderna tillgång till smarta tjänster som automatisk körjournal. Detta ersätter de tidigare pappersjournalerna och istället importeras alla resor direkt i Azets Expense. Dessutom är kortköp på företagskort integrerat så att allt redovisas direkt i lösningen, säger Christian Hadenius, Försäljningschef Companyexpense.

- Vi har valt Companyexpense då de erbjuder användarvänliga digitala lösningar som ligger i framkant av utvecklingen. Det går hand i hand med vår strategi om att erbjuda våra kunder de lösningar som ger mest värde. Companyexpense är dessutom tillmötesgående och hjälper till i vår affärsutveckling utifrån våra kunders bästa intresse, säger Stefan Ingelgård, Director Technology & IT på Azets.

Om Findity/Companyexpense

Findity driver det digitala samhället framåt genom att digitalisera, automatisera och förenkla för människors vardag och verka för ett hållbart samhälle. Findity ligger bakom tjänster som Sparakvittot, Companyexpense och Digitalreceipts. Companyexpense har idag ca 11 000 företagskunder som har digitaliserat sina utlägg, reseräkningar, traktamente och körjournaler. Digitalreceipts har hittills producerat, lagrat och distribuerat mer än 130 miljoner kvitton.

Om Azets

Azets är en ledande nordisk leverantör av rådgivning och outsourcingtjänster inom redovisning, lön och HR. Azets har 3 000 medarbetare i Norden som hjälper över 20 000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter över 2.4 miljarder SEK, varav 350 miljoner i Sverige. Azets ägs av HgCapital och är en del av CogitalGroup. Läs mer på http://www.azets.se/

Kontaktinfo

Findity: Per Einarsson, VD, per@findity.com, tel +46 73 440 42 22

Azets: Stefan Ingelgård, Director Business Area Technology & IT, stefan.ingelgard@azets.com, tel +46 70 59 58 107

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning