June Mejlgaard Jensen är ny VD för Azets i Sverige.

Ny VD i Azets Sverige: - Ska utnyttja den enorma tillväxtpotentialen

Azets, outsourcingleverantören av ekonomi- och lönetjänster, får dansk hjälp med att växa på den svenska marknaden. June Mejlgaard Jensen, VD för Azets i Danmark blir även VD i Sverige när Anders Fryxell nu lämnar företaget efter fem år.

June Mejlgaard Jensen från Danmark är nytillsatt VD för Azets Sverige. De senaste åren har hon som VD för Azets Danmark lyckats nå både goda resultat och tillväxt. Nu önskar den offensiva VD:n utnyttja den enorma tillväxtpotentialen i sitt grannland.

– Vi har stora ambitioner för fortsatt tillväxt i ett land där vi har alla förutsättningar att lyckas, säger Mejlgaard Jensen.

Hon pekar ut flera konkurrensfördelar som ska skjuta fart på Azets tillväxt i Sverige:

– Vi lyckas hjälpa kunder i alla storlekar, både svenska, nordiska och internationella. Flera stora verksamheter ser Azets som sin långsiktiga partner i utvecklandet av en strategisk ekonomi- och lönefunktion. Men inte minst har vi engagerade medarbetare med en imponerande kompetens, säger June stolt.

Som den största aktören inom redovisning, lön och HR i Norden investerar Azets kraftigt i teknologi som ska effektivisera och förenkla den ekonomiska och administrativa vardagen för svenska verksamheter, enligt Mejlgaard Jensen.

Kundupplevelsen nyckeln till ökad tillväxt

Detta, tillsammans med Azets långa erfarenhet och kunskap, gör att Mejlgaard Jensen inte tvivlar på att Azets kan fortsätta hjälpa verksamheter, oavsett storlek och bransch, att nå sina mål och ambitioner.

– Vi har ett tydligt mål att skapa ännu bättre resultat, för det lever vi på, men även tillväxt. Det ska vi nå genom att erbjuda kundupplevelser i världsklass för befintliga och nya kunder i Sverige, säger den rykande färska VD:n.

Efter fem år på den svenska VD-stolen var det i augusti dags för Anders Fryxell att lämna över stafettpinnen till någon annan. June Mejlgaard Jensen fick förtroendet och antog utmaningen.

– Jag har stor respekt för det Azets Sverige har lyckats med under ledning av Anders Fryxell. Min vision är att långsiktigt bygga vidare på detta och ta med mig erfarenheter från Danmark för att vidareutveckla vår svenska verksamhet, avslutar Mejlgaard Jensen.

För mer information, kontakta:

June Mejlgaard Jensen, VD, tel +45 40 11 02 96, june.mejlgaard.jensen@azets.com

Helena Malmström, marknadschef, tel 010-457 5184, helena.malmstrom@azets.com