Storytel släpper berättelser fria i global kampanj

Under konceptet ”Stories for now” släpps den första kampanjen i ljudboksföretagets nya varumärkeskostym, samtidigt som expansionen fortsätter till flera nya marknader där Tyskland och Brasilien står närmast på tur.

Svenska ljudbokspionjären Storytel börjar närma sig en miljon betalande kunder och finns snart på 18 marknader. Företagets snabba tillväxt ställer nya krav på varumärkets kommunikation och i samarbete med B-Reel har Storytel utvecklat en ny varumärkesplattform och en ny visuell identitet.

I den första kampanjen som bygger på den nya varumärkesplattformen hyllas bekvämligheten i att kunna läsa när och varsomhelst, och hoppa från en bok till nästa utan att behöva kånka runt på ett helt bibliotek.

– Det känns superhärligt att vår nya varumärkeskampanj nu ska få möta konsumenterna. B-Reel har levererat ett koncept och en kampanj som både triggar fantasin och konkret visualiserar Storytels vision att ge världen ännu mer inspiration och kreativitet genom att göra de bästa berättelseupplevelserna tillgängliga för alla, överallt och hela tiden, säger Cecilia Kroon, global marknadschef på Storytel.

– Här hemma i Norden är ljudböcker ett självklart fenomen för de flesta, men på många andra marknader är obegränsat antal streamade ljudböcker en ny företeelse. Med Stories for Now har vi hittat ett direkt sätt att prata om Storytel på olika typer av marknader, säger Petra Albrektson, creative director på B-Reel.

I kampanjfilmen får vi följa ett pars vindlande mopedfärd genom en storstad, med ett gigantiskt bibliotek böcker på pakethållaren. I andra delar av kampanjen får bokstäverna bildligt talat liv i olika former och format när Storytels nya visuella identitet får ta för sig i full effekt.

Se kampanjfilmen här: https://youtu.be/G5UJzWOrqlA

Kund: Storytel

Byrå: B-Reel

Byråproducent: Ylva Axell

Produktionsbolag: Work Fight Culture

Regissör: Max Vitali

Producent: Sofia Björkman

DoP: Kasper Tuxen

Klippare: Simon Pontén

Grading: Oskar Larsson, Tint

Ljud: Johan Johnson, Ponytail

Online: Olle Petersson, Tint

Musik: Joakim Åhlund

• storytel

Svenska B-Reel är en kreativ och strategisk fullservicebyrå med fem kontor i fyra länder och har flera gånger listats som en av världens främsta byråer. På kundlistan finns bland annat Google, Storytel, Netflix, H&M och LVMH.