Halmstad Kommun ger BAB förtroendet att bygga om Linehedsskolan

Halmstad Kommun ger BAB förtroendet att bygga om Linehedsskolan. Skolan ligger i bostadsområdet Linehed med gångavstånd till Halmstad centrum. Projektet innebär en om- och tillbyggnad för att klara av det ökade elevantalet. Tills dess skolan är klar kommer eleverna att flytta in i tillfälliga lokaler. I höstas fick BAB även i uppdrag att bygga Lineheds förskola som beräknas vara klart våren 2019.

- Det är en generalentreprenad med en kontraktssumma på ca 65 MSEK. Skolan ska ha rum för 300 elever och vi räknar med att bygget kommer igång i början av februari. Om allt går enligt planerna ska det vara klart i juni 2019, berättar Andreas Johansson, platschef region Halland.

• region halland
  • byggservice
  • lediga tjänster
  • bab bygg

Vår affärsidé är att vara byggmästaren som på bästa sätt hjälper våra kunder att nå framgång. Vi har ansvarstagande, lyhörda och kompetenta medarbetare som förutom att leverera högsta kvalitet alltid sätter kunden i fokus. Våra kunder finns i såväl offentlig som privat sektor.