BabyBjörn Midnight Florals, Limited Edition – En blomstrande kollektion!

BabyBjörn Midnight Florals, Limited Edition – En blomstrande kollektion!

Det svenska familjeföretaget BabyBjörn inleder det nya året 2020 med att lansera en kollektion i full blom. Kollektionen, som kommer i en mycket begränsad upplaga, bjuder dagens (nyblivna) föräldrar och deras hem på ett klassiskt blommigt mönster, utformat på ett nytt och modernt sätt. Blommor är ständigt på modet, och med inspiration från holländska blomsterstilleben från 1600-talet har BabyBjörn för första gången skapat ett sofistikerat blommönster som är lite mer dramatiskt i både färg och mönster. Först ut att pröva Midnight Florals-kollektionen, som består av Bärsele Mini, Bärsele One Air och Babysitter Bliss, är en Stockholmsfamilj med mamma Karin, som är trädgårdsmästare, och pappa Galan och deras två underbara barn - dottern Iris och den nyfödde sonen.

Bärsele Mini och Bärsele One Air är två mjuka, luftiga och ergonomiska bärselar som underlättar för föräldrar att ge sitt barn den viktiga närheten och knyta an direkt efter födseln. Meshtyget är följsamt och man kan både se och känna att den nyfödda bebisen bärs i en naturlig ställning.Tyget formar sig runt bebisens rygg, ben och höfter och ger bra stöd så att hen sitter i en bekväm, ergonomisk position.

Bärsele Mini är en liten, mysig och enkel bärsele som föräldern snabbt kan ta på sig för att bära sin bebis i kortare stunder. Föräldern kan enkelt öppna upp hela framstycket och lägga ner bebisen om hen har somnat i bärselen. Den är perfekt de första månaderna då barnet behöver mycket närhet alla tider på dygnet.

Med Bärsele One Air kan föräldern på egen hand lätt och säkert växla mellan de olika bärsätten inåtvänt, framåtvänt och ryggbärande när barnet är redo. Steglös justering av bärselens storlek, sittyta och huvudstöd gör att den kan anpassas i takt med att det lilla nyfödda barnet växer och behoven förändras. Bärsele One Air har ett rejält midjebälte och vadderade axelband som avlastar rygg och axlar och gör det bekvämt att bära barnet upp till tre år.

Babysitter Bliss i luftigt meshtyg är en mysig plats där bebisen kan leka och vila nära föräldern medan hen tar en dusch eller lagar mat. När barnet sparkar med benen och svänger med armarna så gungar babysittern mjukt. Babysittern behöver inga batterier, utan den går på ren och skär lekglädje! Genom leken i babysittern tränar barnet dessutom både sin motorik och balans. Babysitter Bliss passar redan från nyfödd och upp till 2 år.

Alla material i de tre produkterna uppfyller kraven för OEKO-TEX Standard 100, klass 1 för babyprodukter. Det betyder att de är snälla mot det lilla barnets hud och ofarliga att smaka på.

Midnight Florals, Limited Edition finns tillgänglig i:

• Bärsele Mini, Svart/Midnattsblom, Mesh
  • Bärsele One Air, Svart/Midnattsblom, Mesh
  • Babysitter Bliss, Svart/Midnattsblom, Mesh

Midnight Florals, Limited Edition finns tillgänglig i BabyBjörns webbshop www.babybjorn.se i begränsad upplaga. Mer info om produkterna hittar ni här: https://www.babybjorn.se/barselar/barsele-mini/, https://www.babybjorn.se/barselar/barsele-one-air/, https://www.babybjorn.se/babysittrar/babysitter-bliss/