BabyBjörn Barnsits för ganska stora små barn

BabyBjörn Barnsits för ganska stora små barn

Vid tre års ålder tycker många små barn att de är stora och vill göra precis som vuxna. Detta märks ofta vid måltiderna när barnmatstolen plötsligt ska ersättas av en vuxenstol. Med nya BabyBjörn Barnsits sitter barn tryggt och i rätt höjd vid bordet.

BabyBjörn Barnsits har utvecklats som en följd av succén med BabyBjörn Matstol. Tanken är att skapa en säker och trevlig måltid för små barn – och deras föräldrar. Den nya barnsitsen är till barn som gärna vill sitta på en vuxenstol, men ännu inte har längden inne för att nå bordet. BabyBjörn Barnsits monteras enkelt på nästan vilken stol som helst. Den ser till att barnet sitter säkert och i en bra höjd. Barn som kan delta i det som händer kring matbordet och vara delaktiga i samtal får också möjligheten att utvecklas och växa i sin självkänsla.

Barnsitsen är ergonomiskt designad, skön att sitta i och funktionell. Lägg därtill den låga vikten på bara 1,2 kilo och ett praktiskt handtag på undersidan av sitsen, vilket gör den lätt att bära också för barn som gärna vill hjälpa till. Egenskaper som gör BabyBjörn Barnsits perfekt att ta med sig när man är bortbjudna eller befinner sig på resande fot.

Det unika tvåstegslåset ser till att syskon och andra små nyfikna barn inte kan lossa barnsitsen från stolen. Remmar som inte glider och gummipiggar på undersidan av barnsitsen ger bra fäste på stolen. En ytterligare säkerhetsaspekt är den räfflade sittytan som minskar risken för att barnet glider av.

BabyBjörn Barnsits är självklart också enkel att hålla ren tack vare sina släta ytor. Det finns inte heller några onödiga detaljer där smuts och matrester kan fastna. Barnsitsen tillverkas i Sverige av återvinningsbar plast av högsta kvalitet. Den innehåller inte PVC, ftalater eller BPA (bisfenol A). Bekvämt, säkert och praktiskt för små barn – som trots allt är ganska stora!

Rekommenderat cirkapris 599 kronor.

För mer information:
Olivia Kukacka, presskontakt, 08-400 255 17, olivia.kukacka@babybjorn.com
Maria Fagerström, kommunikatör, 08-544 968 14, maria.fagerstrom@babybjorn.com

Högupplösta bilder:
Bilder och fakta finns att hämta i bildbanken www.perpr.se eller klicka här.

Om BabyBjörn AB:

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn 0-3 år. Föregående verksamhetsår uppgick omsättningen till 396 miljoner SEK och 94 % av försäljningen gick på export till 40 länder. Företaget grundades 1961 och har idag cirka 100 anställda. 2005 utsågs BabyBjörn AB till vinnare av Stora Exportpriset.