BabyBjörn lanserar produkter i lila

BabyBjörn lanserar produkter i lila

Familjeföretaget BabyBjörn lanserar två av sina mest omtyckta produkter i en ny färg – Mörklila. Den nya färgkollektionen kommer att finnas tillgänglig den 8 mars 2023 och är här för att stanna.

De två produkter som kommer att finnas i den nya mörklila färgen är Bärsele Mini och Babysitter Bliss i bomull. Den nya färgen, Mörklila, är en mjuk och rofylld färg som kompletterar de rosa nyanser och andra färger som BabyBjörn har i sitt sortiment idag. Färgen är neutral, könsneutral och uttrycker harmoni.

BabyBjörn Bärsele Mini är en liten och lättanvänd bärsele för nyfödda och upp till 1 år. Den är snabb och enkel att ta på och av och har två positioner för magbärande.

BabyBjörn Babysitter Bliss är en mysig plats där den lilla bebisen kan leka nära föräldern samtidigt som den ger föräldern möjlighet att ha händerna fria en stund. Barnets egna rörelser skapar en naturlig gungning, så det behövs inga batterier. Babysittern är lätt och enkel att flytta runt; du kan fälla ihop den plant, så att den är enkel att ta med sig.

BabyBjörn AB är ett svenskägt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. Omsättningen för 2020 uppgick till 950 miljoner svenska kronor. 95 procent av försäljningen gick på export till 50 olika länder. Företaget grundades 1961 och har i dag runt 150 medarbetare. Mer info hittar du på www.babybjorn.se