De där allra första dagarna – BabyBjörn Soft Selection 2019

De där allra första dagarna – BabyBjörn Soft Selection 2019

Svenska familjeföretaget BabyBjörn lanserar en kollektion speciellt framtagen för den allra första tiden med en nyfödd bebis. Med BabyBjörn Soft Selection förmedlas personliga berättelser från verkligheten genom föräldrar som precis fått barn. Kollektionen består av Bärsele Mini och Babysitter Bliss i milda, varma färger och gosiga, mjuka material som passar perfekt för nyfödda bebisar och nyblivna föräldrar.

”Att bli förälder är en av de största omställningarna i livet. De där allra första dagarna – Soft Selection handlar om de där första dagarna med din nyfödda bebis. Om när du kommer hem som nybliven mamma, och allt är som vanligt men ändå så HELT annorlunda. Med den här kollektionen vill vi underlätta den första viktiga tiden och i text och bild spegla verkligheten så som den är för de flesta nyblivna föräldrar ”, säger Karin Hoxter, Senior Art Director, BabyBjörn.

De där allra första dagarna rymmer allt. Livet är sig likt, men ändå helt olikt. Alla kända och okända känslor som stormar. Kärleksvågor och osäkerhet, lyckorus och panikskräck blandas med blöjor, kräks och skrik. Alla nya färdigheter som man plötsligt förväntas ha, områden som inte har funnits på kartan innan ska nu tacklas utan träning. Med vår Soft Selection – Bärsele Mini och Babysitter Bliss – vill vi hjälpa till att göra den första viktiga tiden för nyblivna föräldrar och deras bebisar lite enklare och mysigare.

Vi vill att de allra minsta ska ha det allra bästa, därför tar vi fram tygerna till våra bärselar och babysittrar själva utifrån bebisars och föräldrars behov. Soft Selection kommer i två olika tyger; ett supermjukt och följsamt jerseytyg och en mjuk, lätt mesh som andas och är luftig. Båda tygerna uppfyller kraven för Oeko-Tex Standard 100, klass 1 för babyprodukter, vilket garanterar att de inte innehåller några hälsofarliga ämnen.

Vårt nyaste och mjukaste material 3D Jersey är gosigt som din skönaste t-shirt. Tyget är lent och följsamt och formar sig kring bebisen när man bär samtidigt som det ger rätt stöd.

3D Mesh är ett svalt och luftigt nättyg med otroligt mjuk insida mot barnets hud. Nättyget släpper igenom mycket luft och fukt och torkar snabbt efter tvätt.

Bärsele Mini

Bärsele Mini är en liten och enkel bärsele som föräldern snabbt kan ta på för att bära sin bebis i. Den är perfekt de första månaderna då barnet behöver mycket närhet alla tider på dygnet. Man kan enkelt öppna upp hela framstycket och lägga ner bebisen om hen somnat i bärselen. De mjuka tygerna formar sig runt bebisens rygg, ben och höfter och ger bra stöd. Genom tyget kan föräldern känna barnets position och ryggens naturliga c-kurva med händerna.

Babysitter Bliss

Babysitter Bliss är en mysig plats där bebisen kan leka eller vila nära föräldrarna medan de tar en dusch eller lagar mat. När barnet sparkar med benen och svänger med armarna så gungar babysittern mjukt. Det behövs inga batterier, utan babysittern går på ren och skär lekglädje! Genom leken i babysittern tränar barnet dessutom både sin motorik och balans. Babysitter Bliss passar redan från nyfödd och upp till 2 år.

BabyBjörn Soft Selection 2019 finns tillgänglig online och i butik från och med mars 2019 i följande produkter, färger och material.

För mer information, bilder och provexemplar, kontakta:

Josefine Brögger, +46 708 84 35 08, josefine.brogger@babybjorn.com

BabyBjörn AB är ett svenskägt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. Omsättningen för 2017–2018 uppgick till 617 miljoner svenska kronor. 95 procent av försäljningen gick på export till 50 olika länder. Företaget grundades 1961 och har i dag runt 130 medarbetare. Mer info hittar du på www.babybjorn.se