#DADSTORIES. Real dads telling their real stories - spring collection 2017 by BabyBjörn

Moderna farsor inspirerar dagens pappor

Att bebisar ska få så mycket närhet som möjligt är BabyBjörns grundfilosofi. Därför har vår världsunika bärseledesign alltid varit skapad för att passa alla föräldrar, oavsett kön. Nu tar vi ett nytt grepp och presenterar en kollektion speciellt framtagen för, och lyhört inspirerad av, dagens medvetna pappor.

Herrmodet är just nu fyllt av mönstrade inslag, med en tydlig påverkan från bilden av den nya papparollen. Det har vi tagit starkt intryck av och resultatet utmynnade i vårkollektionen #dadstories säger Anna Ekman, Art Director i Designgruppen på BabyBjörn.

Eftersom vi känner så många engagerade pappor ville vi passa på att lyfta fram deras speciella historier. Alltså har vi inte anlitat några professionella fotomodeller till fotograferingen av den här kollektionen, utan sex helt vanliga kärleksfulla pappor tillsammans med deras underbara älskade barn. Flera av dem berättar öppet om sina erfarenheter och lärdomar, något andra nyblivna och blivande pappor förhoppningsvis kan känna igen sig i och bli stärkta och trygga av. BabyBjörn finns i ett 50-tal länder världen runt och papparollen har förändrats påtagligt de senaste tio åren, överallt.

Bilderna utstrålar allt vi vill försöka åstadkomma för föräldrar; underlätta och göra den första fantastiska tiden lite enklare och lite roligare. Alla familjer bidrar med sin historia och vi hade några jättefina dagar tillsammans, tillägger Anna Ekman.

Vårkollektionen #dadstories består av en begränsad upplaga och kommer i tre mesh-varianter: Powder Pink, Cocoa och Anthrcite, samt bomulls-varianter: Classic Denim, Pale Blue-Leaf Print och Midnight Blue-Leaf Print av BabyBjörn Bärsele One.

Kontakta oss gärna för mer information, bilder eller provexemplar:

Josefine Brögger, +46 708 84 35 08, josefine.brogger@babybjorn.com

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. Omsättningen för räkenskapsåret 20152016 uppgick till 582 miljoner kronor. 95 procent av försäljningen gick påexport till 50 olika länder. Företaget grundades 1961 och har i dag runt 100 medarbetare. Mer information finns påvår webbplats: www.babybjorn.se