Mörkgrön Harmony – en stilsäker bärsele för ett aktivt liv med barn

Mörkgrön Harmony – en stilsäker bärsele för ett aktivt liv med barn

Den postpandemiska världen har sett ett ökat fokus på hälsa och välbefinnande över generationer och kulturer. Naturen är en inspirationskälla för designers över hela världen – både inom mode och inredning. Babyprodukter är inget undantag, eftersom föräldrar i allt större utsträckning intresserar sig för friluftsliv för ett aktivt liv med barn och väljer produkter med design som inspirerats av vår planets skönhet. BabyBjörn lägger till sin tolkning av denna zeitgeist genom att lansera en ny grön färg för företagets babyprodukter. Mörkgrönt finns som val till Bärsele Harmony och som meshtyg – perfekt för sköna promenader i skogen eller för andra äventyr, stora som små.

Under pandemin började många spendera allt mer tid utomhus, och världen över har konsumenter anammat sin nyfunna uppskattning för naturen i livet efter pandemin. Det är även orsaken till att naturinspirerad design har trendat och kan ses överallt i våra flöden på sociala medier, i form av allt från mönsterdesign med skogsdetaljer till gigantiska inomhusväxter. Bland nyblivna föräldrar har trenden visat sig som ett ökat intresse för att tillbringa mer tid i naturen med sina barn. Kunderna efterfrågar även i allt större utsträckning en neutral färgpalett, leksaker i naturmaterial som trä och barnmat med hälsosamma, ekologiska ingredienser.

Det ikoniska svenska babyproduktmärket BabyBjörn har en lång historia av att hämta inspiration från den skandinaviska naturen och produkterna är på många sätt redan synonyma med ett aktivt livl med barn. Nu lanserar BabyBjörn en av sina bästsäljande produkter – bärselen Harmony – i ett luftigt meshtyg, i en riktigt snyggt och moderiktig mörkgrön nyans.

Mörkgrönt har utvecklats av BabyBjörns interna designteam. Nyansen är noga utvald för att vara både könsneutral och mångsidig, vilket gör produkten lätt att kombinera med olika outfits och färger. Den finns i ett luftigt meshtyg som känns behagligt vid uteaktiviteter. Mörkgrön Harmony är den perfekta bärselen för aktiva föräldrar som vill utforska världen tillsammans med sitt barn på ett bekvämt, ergonomiskt och stilfullt sätt.

Om Bärsele Harmony

BabyBjörn Bärsele Harmony är en lättanvänd, ergonomisk och bekväm bärsele för barn upp till 3 år. Den går snabbt och smidigt att ta på och av och har två positioner för magbärande. Harmony bärsele är en av BabyBjörns bästsäljare och kännetecknas av komfort och flexibilitet.

Mörkgrön Harmony kommer att finnas i BabyBjörns nätbutik och hos återförsäljare från den 30 maj 2023.

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. För 2022 redovisade bolaget en omsättning på 1.1 miljard SEK. 95 procent av försäljningen exporterades till mer än 50 länder. Företaget grundades 1961 och har för närvarande 190 anställda. Mer information finns på www.babybjorn.com