Rosa väcker känslor – BABYBJÖRN lanserar Resesäng Light i rosa

Rosa väcker känslor – BABYBJÖRN lanserar Resesäng Light i rosa

Flamingos, jordgubbsglass och körsbärsblommor tänker vi på när vi hör rosa. Nästan alla små barn som ska välja den finaste färgen väljer rosa. När man blir större börjar man bry sig om vad andra tycker. Det tycker vi är synd. Vi älskar rosa och vill att alla ska få omge sig med rosa saker om de vill. Därför finns nu BabyBjörn Resesäng Light äntligen i rosa, så att små barn på resa kan sova sött.

Enligt undersökningar i Europa och USA är rosa den färg som oftast associeras med kärlek, skönhet, charm, artighet, känslighet, ömhet, sötma, barndom och romantik. (Wikipedia)

Från våra testfamiljer har vi lärt oss att vår resesäng inte bara används på resor utan även på kortare dags- eller kvällsbesök, helt enkelt när barnet behöver somna innan man åker hem. Många bor trångt och fäller ihop den mellan sovstunderna. Andra tycker att barnet sover bättre i resesängen än i en traditionell spjälsäng eftersom barnet inte kan stöta emot något hårt eller trassla in sig med armar och ben mellan spjälorna. Vår resesäng är med sin tjocka och stadiga madrass skön och mysig att sova i när man är borta från hemmets trygga vrå. Sängens luftiga nättyg ger bra uppsikt och den är precis lika lätt som tidigare att fälla upp, ihop och bära med sig. Låt äventyren börja!

BABYBJÖRN Resesäng Light (Från nyfödd till cirka 3 år):
- Lätt att bära med sig - resesängen väger endast 6 kg inklusive transportväskan.
- Användarvänlig - med en snabb rörelse är resesängen uppställd och redo. Även lätt att fälla ihop.
- Tryggt och säkert för barnet - den rejäla och sköna madrassen ser till att resesängen står stadigt på golvet.

För mer information och pressbilder kontakta:
Josefine Brögger, josefine.brogger@babybjorn.com, +46 708 84 35 08

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. Omsättningen för räkenskapsåret 2014–2015 uppgick till 475 miljoner kronor. 95 procent av försäljningen gick på export till 50 olika länder. Företaget grundades 1961 och har i dag runt 100 medarbetare. Mer information finns på vår webbplats: www.babybjorn.com