SOFO – En ny skötväska från BabyBjörn

SOFO – En ny skötväska från BabyBjörn

I sommar lanserar BABYBJÖRN sin nya skötväska, som rymmer allt en förälder med ett blöjbarn behöver. Den kan bäras i handen, på axeln eller på ryggen och passar lika bra till kortare ärenden, shoppingrundan på stan som till sommarens picknick på stranden.

Många praktiska fack och fickor håller ordning på allt som behövs till babyn men även på förälderns egna saker som mobil, plånbok, nycklar etc. Väskans stilrena design gör att den passar båda föräldrar och kan användas som jobbväska när blöjperioden är över.

BABYBJÖRN Skötväska SoFo släpps i mörkgrått yttertyg med ljuslila innerfoder.

Rekommenderat pris är 799 kronor. Finns i butik från den 8 juni.

Skötväska SoFo

– Kan bäras som tote, messenger bag och ryggsäck.

– Dragkedja i toppen ser till att inget ramlar ut.

– Ett större huvudfack och 13 inner- och ytterfickor i varierande storlek.

– Fack för blöjor, nappflaskor, matburkar, nappar etc.

– Blixtlåsficka för viktiga vuxensaker som plånbok, mediciner etc.

– En maskintvättbar skötbädd ingår och ligger i ett separat fack med magnetlås.

– Tyget i skötbädden har passerat Öko-Tex Standard 100, klass 1, världens striktaste textilstandard, vilket betyder att skötbädden är helt fri från hälsofarliga och allergiframkallande ämnen.