Vi hyllar unika föräldraresor - BabyBjörns nya mönster är här

Vi hyllar unika föräldraresor - BabyBjörns nya mönster är här

Ikoniska svenska babyvarumärket BabyBjörn har en lång historia av att hämta inspiration från den skandinaviska naturen när man skapar ny design. Den här gången resulterade inspirationen i ett stilfullt, handgjort mönster med mjuka former och linjer. Mönstret hyllar föräldraskapets unika landskap, ett tema rätt i tiden i en mer varierad värld där individualitet påverkar föräldrastilen. Mönstret finns i mjuk bomull till BabyBjörns storsäljare Bärsele Mini och Babysitter Bliss.

Det nya BabyBjörn-mönstret har skapats för hand genom att man försiktigt sätter ihop färgade pappersbitar för att skapa en unik design med mjuka former och linjer. Designteamet har hämtat inspiration från den mångfald som finns i den skandinaviska naturen och hur den ständigt förändras – ungefär som den ständigt föränderliga upplevelsen som är föräldraskap.

Mönstret har en fin, neutral khakigrön färgskala och tillför en ny uppdaterad look till de omtyckta BabyBjörn-klassikerna Bärsele Mini och Babysitter Bliss. En hyllning till föräldraskapets unika landskap För att ytterligare förstärka detta används trycket på ett sådant sätt att alla produkter är unika – ingen produkt kommer att se exakt likadan ut.

Vårt nya mönster är inspirerat av den skandinaviska naturen. Naturens sätt att skapa utrymme för mångfald och förändring uppmuntrade oss att skapa en visuell hyllning till individualitet och omvandling. Varje föräldraresa är unik och i ständig förändring. Vi ville skapa ett mönster som hyllar det, säger Anna Björk, designchef.

Det nya trycket förmedlar ett djupare bekräftande budskap om individualitet och mångfald. Samhällen med mångfald gör oss medvetna om kulturella eller andra skillnader relaterade till föräldraskap. Föräldrar med olika bakgrund skapar gemenskaper på nätet och söker råd från varandra, medan opinionsbildare i sociala medier skapar utbyten som påminner oss om både likheter och skillnader. Det finns en rörelse som går från universella sanningar till individualism. Lägg till en ny generation föräldrar som är starka förespråkare av individuella uttryck, där föräldraskap är en integrerad del av deras identitet. För ett globalt varumärke som BabyBjörn, med kunder på över 50 marknader över hela världen, är det en naturlig del av produktdesignen att inspireras av dessa trender och skapa produkter som svarar på dem. Företaget designar produkter som har varit en integrerad del av en imponerande mängd kulturella sammanhang, familjekonstellationer och föräldrastilar över hela världen i årtionden.

Bärsele Mini och Babysitter Bliss finns i det nya khakigröna mönstret från 3 maj 2023. Konsumenter kan köpa den i BabyBjörns nätbutik och hos återförsäljare.

Om Bärsele Mini

BabyBjörn Bärsele Mini är ergonomisk, enkel att använda, säker och skön. Den passar som första bärsele för nyfödda och upp till 12 månader.

Om Babysitter Bliss

BabyBjörn Babysitter Bliss har mjuk naturlig gungning och ergonomisk design med bra stöd för huvud och rygg. Den är enkel att fälla ihop, rengöra och flytta runt.

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar innovativa produkter för barn upp till tre år. För 2022 redovisade bolaget en omsättning på 1.1 miljard SEK. 95 procent av försäljningen exporterades till mer än 50 länder. Företaget grundades 1961 och har för närvarande 190 anställda. Mer information finns på www.babybjorn.com