Bagaren och Kocken - Årets e-handlare 2015

Bagarenochkocken.se har för tredje året i rad blivit utsedd till årets e-handlare av prisjämförelsesiten Pricerunner.se.

- Vi är fantastiskt stolta över att ha blivit utsedda i år igen. Vi är glada över att våra kärnvärden ”Kunskap, Kvalitet och Glädje”, som vi jobbar väldigt hårt med, verkar ha nått fram till kunden, säger Ulf Kihlberg VD på Bagaren och Kocken. Extra värdefullt känns det då det är kundens upplevelse över tid som ligger till grund för utnämningen vilket gör att detta är den finaste utmärkelsen en e-handlare i Sverige kan få, säger Kihlberg.

När en konsument avslutat ett köp hos en e-handlare som är ansluten till Pricerunners konsumentbedömningsprogram får denne svara på frågor om köpupplevelsen. En vecka efter köpet följs undersökningen upp och konsumenten får då bland annat svara på om leveransen kom i tid och hur en eventuell kontakt med kundtjänst upplevts.

- Vi har ett spännande 2016 framför oss där vi planerar att växa kraftigt och kommer lägga stort fokus på att bibehålla vår höga standard på service och kvalitet. Detta samtidigt som vi hoppas kunna bli ännu bättre och addera fler värden till kundresan genom ännu mer inspiration. Ett stort steg i den resan är vår nyutgivna tidning, Bagaren och kocken Tidningen som ges ut av Egmont Publishing, men även genom mer innehåll på hemsidan, fortsätter Kihlberg.

Vid frågor kontakta:

Ulf Kihlberg, VD Bagaren och kocken

Mob: 070-553 66 10

mail: ulf@bagarenochkocken.se

Bagarenochkocken.se säljer redskap och design för köket och matplatsen i hemmet. Produkter av hög kvalitet, bra design och funktion, gärna i glada färger.

Verksamheten startades i Göteborg 2005 och har sedan starten växt kraftigt genom försäljning på nätet samt i butik i Göteborg. I september 2014 startade Bagaren och kocken upp verksamhet i Norge med målet att bli även Norges ledande nätbutik inom redskap och design för köket.