Lagershopen på Industrivägen 39C i Sävedalen

Bagarenochkocken.se öppnar lagershop

Bagaren och Kocken har sålt redskap och design till köket på nätet sedan 2005. 2007 öppnade de sin enda fysiska butik i Göteborg. Nu, 10 år senare, slår de upp portarna för en lagershop i anslutning till lagret i Sävedalen.

- Vi har alltid försökt ha det mesta av vårt sortiment i eget lager. Det har varit en klar fördel rent logistiskt men också för personalen och vår kundservice att ha en närhet till produkterna. Genom att öppna lagershopen ger vi även kunderna möjlighet att utnyttja vår lagerhållning till max, säger Malin Tedsjö, marknadschef på Bagaren och kocken.

Kunden kan alltså lägga en order via hemsidan, antingen hemma eller på plats i lagershopen. Ordern finns sedan för upphämtning kort efter.

- Vi har hittills snittat 8 minuter från det att kunderna lagt en order, men vi garanterar att den finns för upphämtning efter 20 minuter på lagerförda varor, säger Martin Blidberg, Supply Chain Manager på Bagaren och Kocken. När ordern kommer in i systemet hanteras den separat och går före i flödet, därför kan vi lova så snabb utlämning, fortsätter Blidberg.

Bagaren och Kocken har länge varit stora inom maskiner, redskap och utrustning till köket. En av anledningarna till lagershop-satsningen är att de valt att satsa stort på uteköket och kategorin grill. En stor del av lagershopen har byggts upp till grillutställning och du hämtar med fördel ut den grill du beställt på hemsidan via lagershopen.

- Vi har från och med förra året valt att satsa mer på uteköket. Det är en otroligt rolig kategori att fördjupa sig i och det finns en uppsjö av varor och varumärken att botanisera bland. Det är perfekt att välja att hämta ut sin grill i lagershopen. Du får snabb leverans och du väljer att hämta upp den en tid som passar dig. Vill man däremot klämma och känna på vårt övriga sortiment hänvisar vi dig till vår fina butik i Härlanda. Där kan du strosa runt och se hela vårt breda utbud, avslutar Tedsjö.

Lagershopen är placerad i anslutning till Bagaren och Kockens kontor och lager på Industrivägen 39C i Sävedalen. Öppettider helgfria vardagar mellan 9-17. Det är helt fraktfritt att beställa med fraktsätt lagershop.