Exklusiva nyheter från Moccamaster hos Bagaren och Kocken

Moccamaster hakar på metall-trenden och lanserar nu, lagom till julhandeln, två nya färger ”brass” och ”copper”. Det är inget nytt att metaller är hett i inredningssfären. Och framför allt har både koppar och mässing varit stort under 2015-2016. Moccamaster har tidigare laborerat med färgsprakande serier men kommer nu för första gången med nya metallfärger utöver sin klassiker i borstat silver.

Moccamaster väljer ut Bagaren och Kocken (www.bagarenochkocken.se) som exklusiv partner i Sverige inför lanseringen.

- Självklart tycker vi det är jätteroligt att få förtroendet av Moccamaster. Vi har en trovärdighet och en väldigt intresserad målgrupp som båda är ganska unika. Vi strävar alltid efter att ha varumärken och produkter i sortimentet som är av hög kvalitet och som tillför det lilla extra till köket eller hemmet – oavsett om det är i form av funktion eller design. Moccamasters nya färgserie tillför både och, säger Malin Tedsjö marknadschef på Bagaren och Kocken.

Moccamaster brass och Moccamaster copper har försäljningsstart den 15 oktober och kommer ha ett rekommenderat pris på 3299kr men i lanseringskampanjen hos Bagaren och Kocken kommer priset ligga på 2999kr.

Kontaktperson på Bagaren och Kocken

Malin Tedsjö, Marknadschef

Malin.tedsjo@bagarenochkocken.se

• Detaljhandel

• bagaren och kocken
  • bagarenochkocken
  • bagarenochkocken.se
  • moccamaster
  • inredning
  • design
  • kaffemaskin
  • trendigt
  • ehandel
  • e-handel
  • köksmaskin

• Stockholm

Bagaren och Kocken är en av Sveriges största nätbutiker inom köksmaskiner och köksredskap och är kända för att sälja kvalitetsprodukter till bra priser och med nöjda kunder. 2015 omsatte Bagaren och Kocken strax under 100 miljoner med fortsatt stark tillväxt 2016. Bagaren och Kocken har nätbutiker i Sverige och Norge och öppnar upp i Danmark i november i år.

Bagaren och Kocken AB, Orgnr: 556747-4001, Industrivägen 39C 433 61 Sävedalen, www.bagarenochkocken.se