CHOCKEX PREMIUM NON TEMP RUBY + RUBY TRUFFLE

Bakels byter namn på produktområdet Non Temp till Chockex Non Temp.

- Chockex är ett anrikat inarbetat Bakels-varumärke, som används av våra systerbolag världen över. Namnbytet hjälper oss att bygga en större sammankoppling med våra Bakels-kollegor, samtidigt som vi får en möjlighet att skapa ett starkt koncept kring ett produktvarumärke vi kan bygga igenkänning med i många år framåt, säger Emma Johansson Marknadschef på Bakels Sweden.

- Dessutom produceras nu våra omtyckta produkter uteslutande med RSPO-certifierad palmolja. Något vi är mycket stolta över. I samma veva genomför vi ytterligare en produktförbättring och producerar Chockex med solroslecitin istället för sojalecitin, för att möta marknadens allt större krav på oss livsmedelsproducenter, fortsätter Emma.

Bakels lanserar också en helt ny produkt inom detta segment – Chockex Non Temp Premium Ruby. Samtidigt lanseras också en systerprodukt - Ruby Truffle

Ruby är den fjärde typen av choklad efter mörk, mjölk och vit. Producerad av Ruby kakaobönor som naturligt ger den unika smaken och den rosa färgtonen. Rubys syrliga smak med söta bäriga toner sticker ut från mängden i både smak och färg – Helt naturligt! Ruby är den överlägset snabbast växande smaken inom konfektyr, enligt Mintels Trend Report 2020. Med sitt Instagram-vänliga utseende och kommersiella värde är det tydligt att Ruby är här för att stanna.