Balcos logo på Östers IF:s dräkt

Balco blir Östers IF:s nya dräktpartner och partner till Öster i samhället

Under säsongen 2019 kommer Balco vara representerade på Östers IF:s matchställ och även vara en partner i projektet Öster i samhället.

Balcos personalchef Jesper Magnusson säger:
”Vi kommer att gå in och bli en partner till Östers IF:s elitverksamhet. Fotbollen har en viktig roll i Växjö på flera plan, och att ha ett lag på den hösta nivån i en stad som Växjö är givet – därför ser vi fram emot att bli en del av Östers IF:s satsning på vägen tillbaka till Allsvenskan.”

Jesper fortsätter:
"För Balco är hållbarhet nära förknippat med vår produkt och affärsidé, vilket gör det extra roligt att stötta Öster i samhället, som vi anser är ett utmärkt projekt för att få ett bättre socialt hållbart samhälle i Växjö."

Länk:

Nu kör vi mot allsvenskan!

Presskontakt Marketing Manager +46733456152
Linda Wallertz