Nyheten TwinView - Mindre ram, mer utsikt

Nyheten TwinView - Mindre ram, mer utsikt

Mindre ram – mer utsikt. Med vår nya lucka TwinView behåller du känslan av en öppen balkong samtidigt som du kan stänga om dig när vädret blir sämre. Till TwinView har vi använt 12% mindre aluminium. Det är bra för miljön samtidigt som de smalare ramarna påverkar utsikten minimalt.

Att gå från en öppen balkong till en inglasning, kan vara ett stort steg. Många vill ha kvar de fördelar som finns med en traditionell balkong samtidigt som man uppskattar möjligheten att stänga om sig när vädret är sämre. TwinView är utvecklad för att kombinera fördelarna med en öppen och en inglasad balkong. Vi har utvecklat vår mest populära lucka Twin och gjort såväl profilerna tunnare, som luckpartierna smalare i öppet läge. Trots detta är TwinView lika stabil som företrädaren Twin. Den nya TwinView-luckans glas är limmat i profilerna och placerat utanpå luckans yttre vertikala profiler. Det skapar en enhetlig glasyta som bidrar till att ramarnas exponering minskar visuellt från utsidan. Med luckorna stängda får man samma komfort inne på balkongen som med Balcos tidigare system.

"TwinView, vår nya inglasningslucka, är framtagen för att möta de önskemål vi får från våra kunder; de som lever och bor på balkongen och arkitekter som ska forma omgivningen och det yttre." – Roger Andersson, Försäljningschef Balco.