Gastro i massiv vitpigmenterad ek

Gastro i massiv vitpigmenterad ek

Massiva trämaterial fortsätter att vinna mark i kökssammanhang och här lyfter vi speciellt fram det klassiska och lika vackra som slitstarka träslaget ek. Nyheten Gastro ek från Ballingslöv är i mattlackerad vitpigmenterad ek och står tillsammans med den grå kulören för det uppdaterade, moderna träköket.

Träluckan fortsätter att ta mark inom kökssammanhang. Med en lång tradition av att arbeta med det klassiska, hårda och slitstarka trämaterialet ek, visar nu Ballingslöv den högaktuella köksluckan Gastro med ram- och spegelkonstruktion, i 19 mm massiv mattlackerad vitpigmenterad ek. I detta kök kombineras det ljusa träslaget med ljust grått på golvet, bänkskivan och även på skåpet Bistro – här i en design med skåp och tillhörande förvaringsmöbel. Detta för att hitta en följsam över- gång till inredningsstilen i det närliggande vardagsrummet. Den grå kulörens fördelar är att den lyfter fram ekluckan Gastro och ger den moderna, mjuka touchen, som upplevs lite mildare än de starka och mer djärva kontrasterna vi är vana vid att se när ek möter svart. Gastro i massiv vitpigmenterad ek finns i både bänk- och väggskåp. Prisexempel lucka 764x594 3500 kr ink moms. Köket lanseras 1/6-2018.

Ämnen

Ballingslöv AB är en av de ledande tillverkarna av inredningar för kök, bad och förvaring i Skandinavien.

Ballingslöv AB uppgår idag till cirka 450 personer. Företaget ingår sedan 1998 i koncernen Ballingslöv International AB.

Lotta Folin

Presskontakt Projektledare Marknad 0451-46 197

Vardagsglädje

Ballingslöv AB grundades 1929 och är beläget i Ballingslöv norr om Hässleholm. Antalet anställda i Ballingslöv AB uppgår idag till cirka 350 personer. Företaget ingår sedan 1998 i koncernen Ballingslöv International AB.

Ballingslöv AB
Albins väg 5