Nyhet, LactiPlus Baby Barndroppar – för de minsta barnen.

LactiPlus Baby Barndroppar – för de minsta barnen.

När de absolut minsta barnen har ont i magen, blir man som förälder både orolig och ledsen. Hur kan man enklast hjälpa barnet att snabbt bli av med besväret? Svaret har varit ”mjölsyrabakterier”, och nu kommer en innovativ nyhet – LactiPlus Baby Barndroppar.

En orsak till magbesvär hos de allra minsta kan vara att det lilla barnets tarmflora inte är fullt utvecklad,vilket påverkar både matsmältning och näringsupptag. Magdroppar har under årtionden varit många spädbarnsföräldrars räddning för att hjälpa barn som har besvär, oftast efter rekommendation på BVC.

Mjölksyrabakterier och omega-3
Nu lanseras LactiPlus Baby Barndroppar. De innehåller hela 2 miljarder levande mjölksyrabakterier per dags dos, fördelat på fem olika stammar som därmed ger en bredspektrum-spridning i tarmsystemet. Barndropparna är dessutom kompletterat med den viktiga fettsyran omega-3, utvunnen ur ekologisk rapsolja.

Kan användas redan från födseln
Fördelen med barndropparna är att de tolereras även av nyfödda barn. Dosen med levande mjölksyrabakterier är utvecklad för att skonsamt kunna tas upp i deras tarmsystem. LactiPlus Baby Barndroppar är säkerhetsstuderad just för att man tryggt ska kunna ge dropparna till de absolut minsta.

Unikt dokumenterad
Liksom alla produkter i LactiPlus-serien har varje bakteriekultur en stamspecifik dokumentation, d v s har ett unikt ”fingeravtryck” som garanterar exakt samma innehåll i varje dagsdos. Bakterierna är också inkapslade med en speciell patenterad skyddsteknik som säkerställer att de är levande när de når tarmsystemet.

Internationellt samarbete
LactiPlus Baby Barndroppar är resultatet av ett nära samarbete mellan Baltex i Sverige och det
franska europaledande utvecklingsföretaget inom mjölksyrabakterier, PiLeJe.

För mer information, kontakta:
Eva Milesson, marknadsansvarig
Baltex Health & Beauty
Mobil 070-622 82 37

Baltex Health & Beauty Group har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark samt export till en rad andra länder. Vi erbjuder produkter med högsta kvalitet inom egenvård, läkemedel, skönhet och medicinteknik, främst inom kategorierna Mage, Immunförsvar, Skönhet/Hudvård och Viktkontroll. I vår produktportfölj finns både egenägda varumärken såsom LactiPlus, Gastroline, Linella, Super Glandin och Hårkontroll samt etablerade varumärken som vi har agentur för, ex A-CREME, Noka, och Baba de Caracol. www.baltex.se