Pressmeddelande -

BAMA rekryterar Commercial Director och förstärker inom Development & Sustainability

Inför 2022 förstärker BAMA både den kommersiella organisationen och satsningen på hållbarhet: Suzanne Grønfeldt rekryteras som Commercial Director och Anna Fråne blir projektledare inom Development & Sustainability.

– Med sin gedigna erfarenhet från den nordiska livsmedelsbranschen, de senaste 20 åren med stort fokus på ledarskap och affärsutveckling, kommer Suzanne Grønfeldt att bidra med viktig kompetens till hela teamet på BAMA, säger Stefan Grahn, CEO BAMA Nordic.

Suzanne kommer närmast från en motsvarande roll på Aviko Norden, där hon ledde arbetet med att ställa om till en mer marknads- och kundorienterad organisation. Erfarenhet av ledning, affärsstrategi och kommunikation i förändringsprocesser fick Suzanne även från tiden som Sales Director på Findus/Nomad Foods. Att alltid tänka genom hela värdekedjan och skapa framgång genom andra är styrkor som kommer att tillföra värde till BAMA.

Jag ser mycket fram emot att tillsammans med teamet på BAMA utveckla goda relationer med både befintliga och nya strategiskt viktiga kunder. Jag är övertygad om att det med befintligt sortiment finns stora möjligheter i framtiden – trenden med grön och växtbaserad mat är tydlig. För mig handlar det om att vi ständigt utvecklas i linje med kundernas krav och önskemål och jag ser fram emot att bidra till detta, säger Suzanne Grønfeldt.

I hela verksamheten strävar BAMA efter att skapa ansvarsfull grön tillväxt genom att använda förnybara resurser, ta steget in i den cirkulära ekonomin och erbjuda goda, säkra produkter.

Med sin bakgrund från Svenska miljöinstitutet, med fokus på bland annat materialåtervinning, avfallshanteringslösningar och livscykelanalys, har Anna Fråne precis rätt profil för att ta sig an de hållbarhetsutmaningar som BAMA står inför.

Både Suzanne och Anna är två strategiskt viktiga rekryteringar för oss. Vi tar ett helhetsgrepp om vårt kommersiella erbjudande och fortsätter att satsa brett och fokuserat på hållbarhet. Det här gör att vi känner oss väl rustade för framtiden, säger Stefan Grahn.

Suzanne Grønfeldt tillträder sin roll den 11 januari 2022 och Anna Fråne den 22 januari. Båda med placering vid BAMAs huvudkontor i Helsingborg.

För mer information, kontakta:

Anette Dremo, Marknads- och Kommunikationschef, BAMA Nordic, anette.dremo@bama.se, +46 702658582

• Mat

BAMA Nordic är en del av BAMA Gruppen AS, Nordens ledande frukt- och gröntföretag. Vi förser dagligvaruhandel, servicehandel och Food Service i Norden och Baltikum med växtbaserade alternativ, färdigskuren sallad och färdigmat. Bolaget har drygt 400 anställda som huvudsakligen är lokaliserade till de tre fabrikerna i Helsingborg, Lindesberg och Esbo, Finland.

Anette Dremo

Presskontakt Sales Manager +46 702658582