Greenest lanserar egen merch

BAMAs varumärke inom färdigskuren sallad, Greenest, har i veckan lanserat ett flertal nyheter. Och ingen har det minsta med sallad att göra.

Vinterkollektionen 2021 består istället av ett antal funktionella klädesplagg och accessoarer som speglar Greenest varumärke: stilrent, hållbart och av god kvalitet. Anette Dremo, som är Marknads- och Kommunikationschef för BAMA Nordic, berättar:

– Det började mest som en kul idé för vi tyckte att logotypen skulle passa så bra på en jacka. Men under arbetets gång växte det till något mer. Med Greenest vill vi utmana kategorin färdigskuren sallad och göra saker annorlunda. Att ta fram vår egen merch kändes plötsligt helt naturligt.

Greenest är varumärket som vill göra det enkelt att äta mer grönt. I sortimentet finns förutom färdigskurna sallader även förberedda produkter som erbjuder smarta genvägar, till exempel mixer för soppa och grönsaksbiffar. Utöver recept och tips inspirera man också på mer okonventionella sätt, som till exempel genom en egen salladspodd.

– Det kommer att fortsätta hända spännande saker med Greenest, exakt vad vet man aldrig. Men klädkollektioner och annat är bara ett komplement; salladen är och förblir vår huvudsakliga affär och det kommer spännande nyheter även inom den kategorin nästa år, berättar Anette Dremo.

Är man nyfiken på kollektionen kan man se mer och handla via varumärkets hemsida greenest.se.

För mer information, kontakta:

Anette Dremo, Marknads- och Kommunikationschef, BAMA Nordic, anette.dremo@bama.se, +46 702658582

• Mat

BAMA Nordic är en del av BAMA Gruppen AS, Nordens ledande frukt- och gröntföretag. Vi förser dagligvaruhandel, servicehandel och Food Service i Norden och Baltikum med växtbaserade alternativ, färdigskuren sallad och färdigmat. Bolaget har drygt 400 anställda som huvudsakligen är lokaliserade till de tre fabrikerna i Helsingborg, Lindesberg och Esbo, Finland.

Anette Dremo

Presskontakt Sales Manager +46 702658582