Trött på överfulla flaskkastrullkok?

Nu kan nappflaskan First Bottle steriliseras utan extra verktyg i mikron.

Den innovativa flaskan med ventil i botten förhindrar att barnet sväljer luft och gör att barnet kan dricka i sin egen takt. Nu kommer MAM First Bottle med nästa innovation – den steriliserar sig själv i mikron! Med några enkla steg blir flaskan steriliserad på bara några minuter.  Så enkelt är det tack vare anpassad ventil och ml-graderat lock på de nya flaskorna! Ingen extra utrustning krävs.  Fullständig information finns att läsa i flaskförpackningen.

Att sterilisera flaskan är extra viktigt under barnets första levnadsår, med hjälp av nya funktionen i MAM First Bottle är det enkelt och flaskan blir lätt klar för användning oavsett om den används i hemmet, hos vänner eller på resan.

Nyfiken på hur det går till i praktiken? Titta på vår instruktionsfilm som finns här på MyNewsdesk.

First Bottle med steriliseringsfunktion kommer ut under våren. För mer information och frågor kontakta Marknadschef på Bambino Mam AB Caroline Borgudd, telefon 08-613 0046.

• Livsstil

Design med känsla för detaljer. Medicinsk forskning och teknisk innovation. Det är det som gör MAMs produkter så unika. De uppfyller de högsta förväntningar och krav föräldrar kan ha och ger bebisar den bästa starten i livet.

Till bambino mams hemsida

Nu kan du också komma i kontakt med oss på Facebook

och Twitter