Bangerhead lanserar frisörfria klippningar

Från och med idag erbjuder Bangerhead Studio på Humlegårdsgatan Sveriges första helt frisörfria klippstol där kunden får fullständig kontroll över sin behandling.

Skönhetssalongen Bangerhead Studio i centrala Stockholm lanserar idag en helt ny tjänst som spås ändra synen på frisörbranschen för alltid – den första helt frisörfria klippstolen. Med start redan idag kommer kunder ha möjlighet att boka sin frisörfria behandling. Bakom konceptet ligger Bangerheads egna innovationsgrupp.

– Vi har sett liknande affärsmodeller fungera utmärkt i bland annat fordonsbranschen, berättar Bangerheads teamansvarige Thomas Grabe. På många håll kan man idag hyra en lift och byta oljan på bilen själv, så vi tänkte förstås; varför inte göra samma sak i en frisersalong? Vi har arbetat med produkten i ett års tid, så det är naturligtvis jättekul att äntligen få visa upp resultatet för omvärlden.

Bangerhead meddelar också att produkten vuxit fram till följd av ökad kommunikation med sina kunder. Resultatet har visat att en stor andel kunder som begär en vågad frisyr innerst inne vet att de egentligen bara borde låta håret vara som det är, och för första gången i branschens historia är detta nu möjligt. Tester som utförts har genomgående visat på revolutionerande resultat när behandlingen frisörbefrias.

– Vi provkörde stolen i en väldigt tidig version redan i augusti, fast bakom stängda dörrar, och vi insåg direkt att det var jackpott. I många fall räcker det med att kunden helt enkelt lånar en kraftfull fön för att de ska nå önskat resultat. Sa jag att vi just nu har väldigt bra pris på fönar på Bangerhead.se?

I lanseringsfasen kommer en exklusiv stol från Philippe Starck att uppgraderas till helt frisörfri, men redan under kommande månader räknar Grabe med att utöka erbjudandet till två.

Tjänsten som ger kunden fullständig kontroll över resultatet kostar 100 kronor (utöver ordinarie pris för behandling) men målsättningen är att över tid sänka detta till samma kostnad som för övriga behandlingar. Alla som bokar före 2 april får dessutom gratis kaffe med behandlingen, värde 39 kronor.

För mer information kontakta:

Thomas Grabe
BangerHead.se
thomas@bangerhead.se

För att boka en frisörfri klippning:

BangerHead Studio
Humlegårdsgatan 14