Bare Collective fortsätter sin tillväxtresa genom förvärvet av JaBaDaBaDo

Bare Collective, en företagsgrupp med ambitionen att bli ledande inom barn- och hygienprodukter, gör sitt tredje förvärv på 12 månader: Landskrona-baserade JaBaDaBaDo. Med sina högkvalitativa och hållbara träleksaker bidrar JaBaDaBaDo till att ta Bare Collective ett steg närmare visionen om att hållbar och cirkulär konsumtion ska vara normen, inte undantaget.

Bare Collective består idag av Esska, som tillverkar nappar och nappflaskor, och ImseVimse som erbjuder textila mensskydd, skönhetsprodukter och blöjor. Genom förvärvet av JaBaDaBaDo breddas nu Bare Collectives erbjudande till att också innefatta hållbara träleksaker med hög designgrad. Förvärvet är en del av Bare Collectives tydliga förvärvsstrategi och gruppen omsätter nu cirka 110 MSEK på årsbasis.

”Genom att bli en del av Bare Collective ser vi fantastiska möjligheter att ta JaBaDaBaDo till nästa nivå. Bare Collective tillför både erfarenhet och resurser för att driva på vår internationalisering och jobba ännu mer med produktinnovation. Dessutom känns det mycket bra för oss att vi delar samma värderingar”, säger Eva Eliasson, som tillsammans med Calle Eliasson är grundare av JaBaDaBaDo.

”JaBaDaBaDo har gjort en mycket fin resa fram till nu, och vi är så glada att komplettera vårt hållbara erbjudande med kreativa träleksaker som kan ärvas och användas av barn i generationer. Vi ser stora möjligheter till synergieffekter med våra befintliga bolag eftersom alla har samma målgrupp: moderna och medvetna föräldrar. Dessutom ser vi en stor potential i att accelerera JaBaDaBaDos lönsamma tillväxtresa, både genom att växla upp den pågående internationaliseringen och genom att driva digitalisering” kommenterar Lina Söderqvist, VD på Bare Collective.

För mer information, vänligen kontakta:

Lina Söderqvist, VD, Bare Collective, lina@barecollective.com, +46 (0)70 818 77 73

Eva Eliasson, grundare och designer JaBaDaBaDo, eva@jabadabado.se, +46 (0)76 219 88 88