Pressmeddelande -

Pivot bildar Bare Collective och rekryterar Lina Söderqvist som VD och Nanna Hedlund till styrelsen

Tidigare i år tillkännagav Pivot förvärven av det gotländska företaget ImseVimse och Lidköpingsbaserade Esska. Nu tar Pivot nästa steg i att skapa den ledande gruppen inom barn- och hygienprodukter i och med bildandet av Bare Collective, inom vilket ImseVimse och Esska kommer att ingå och till vilket fler kompletterande förvärv kommer att ske.

Visionen med Bare Collective är att påvisa att hållbar och cirkulär konsumtion kan vara normen, inte undantaget. Det uppnås genom att utveckla och förädla varumärken som erbjuder högkvalitativa produkter som används nära kroppen, varje dag. Bare Collective har en tydlig förvärvsstrategi och söker ständigt företagare och bolag som delar visionen.

Lina Söderqvist som nu tillträder som vd har omfattande bakgrund och erfarenhet kring varumärkes- och marknadsfrågor, bland annat från Brothers, Åhléns och Björn Borg. Samtidigt förstärks styrelsen med Nanna Hedlund, VD på Casall och med lång erfarenhet från branschen, bland annat som tidigare VD för Polarn O. Pyret.

"Det är fantastiskt roligt att få leda Bare Collectives resa framåt. Det finns en sådan potential i att tänka nytt, både ur ett produkt-, varumärkes- och hållbarhetsperspektiv, inom Bare Collectives produktkategorier. Att addera än mer affärsmässighet till våra entreprenörsdrivna bolag, för att ge dem mer kraft och driva internationalisering och värdeskapande differentiering, är något jag brinner för” kommenterar VD Lina Söderqvist.

”Vi är otroligt glada över att, under ledning av Lina och med stöttning av Nanna, nu bygga Bare Collective. Vi drivs starkt av tron på att det sunda och goda också bygger affären. Att det faktiskt finns mer att vinna på att tänka och agera hållbart. Vi ser nu fram emot att se Bare Collective utvecklas med fler bolag som växer i vår gemenskap” kommenterar Karl-Erik Dexner, Partner på Pivot Partners.

För mer information, vänligen kontakta:

Lina Söderqvist, VD, Bare Collective AB lina@barecollective.com 070 818 77 73

Karl-Erik Dexner, Partner, Pivot Partners AB karl-erik@pivot.se 070 290 38 40