Njut al dente Spaghettini, delikat, elegant och snabb att tillaga.

Olika pastaformer lämpar sig olika bra till olika såser. Precis som vår populära Spaghetti n. 5, är tunnare Spaghettini väldigt mångsidig och en bra bas för dagliga matlagning. Den passar också utmärkt för eleganta recept vid speciella tillfällen, genom att bara addera olika utvalda ingredienser.
Samtidigt gör den tunnare tjockleken Spaghettini ännu snabbare och lätt att tillaga, endast 5 minuter koktid utan att behöva kompromissa med kvalitén.

Tips: Våra Barilla kockar rekommenderar Spaghettini med
paprika och ruccola! Eller varför inte med Barilla Pesto alla Genovese. Du
hittar receptet på www.barilla.se

För mer information och produktprover kontakta:

Åsa Hermansson, Nordic Marketing Manager, Barilla, +46 8 470 76 40 , asa.hermansson@barilla.com

Barilla grundades ursprungligen 1877 som en bröd och pasta butik i Parma, Italien, rankas idag som en av de ledande företagen inom Italiensk mat. Barilla leder den globala pastaindustrin, pastasåsindustrin i kontinentala Europa, bageriindustrin i Italien och knäckebrödindustrin i Skandinavien.
Barilla äger 42 produktionsanläggningar (14 i Italien och 28 utanför Italien) och exporterar till mer än 100 länder. Varje år dukas cirka 2,5 miljoner ton produkter från varumärkena Barilla, Mulino Bianco, Voiello, Pavesi, Academia Barilla, Wasa, Harrys (Frankrike och Ryssland), Golden Toast (Tyskland), Misko (Grekland), Filiz (Turkiet) Yemina och Vesta (Mexiko) fram på matbord över hela världen.
Barilla har blivit en av världens mest ansedda livsmedelsföretag och är välkänt över hela världen som en symbol för italiensk kunnande genom en långvariga tradition av principer och värderingar, där anställda ses en grundläggande tillgång och ledande produktionssystem konstant utvecklas.
För mer information, vänligen besök: www.barillagroup.com