Svenskt rekord i crowdfunding! Carolina Klüft en av över 1.300 nya delägare.

Barista slog i dagarna det tidigare rekordet i crowdfunding och har nu passerat 1.300 delägare. En av de nya stolta delägarna är Carolina Klüft, som tillika är goddwillambassadör för FN-förbundet där Barista är huvudpartner. Emissionen närmar sig stängning, men plats finns kvar:

- Delägarkraften är en fantastisk resurs för oss, säger Björn Almér, grundare och VD. Tillsammans har vi ett enormt nätverk. 500kr räcker för att bli delägare i sin egen kafékedja. Utöver att man kan ta del av värdeökningen när vi växer är man också med och gör värden lite godare... en kopp i taget.

Emissionen är enligt först till kvarn basis och stänger senast 14/12. Mer info på crowdfundingplattformen Pepins hemsida