Säljorganisationen växer på Barnebys.se

Karl Hermansson, med erfarenhet från MTG Radio och A Perfect Guide, har fått uppdraget att bygga upp säljorganisationen på Barnebys.se, en söktjänst för kvalitetsauktioner och auktionsrelaterad information. Sajten har kommit upp i 35 000 unika besök i veckan och användarna spenderar allt längre tid i tjänsten.

Sedan juni i år är Karl Hermansson är säljchef på Barnebys.se. Han kommer närmast från A Perfect guide där han var försäljningschef, innan dess var han på MTG Radio i fem år och slutade som nationell försäljningschef. Karl har nyligen rekryterat Greta Lindgren som började i slutet av september, också från A Perfect Guide.

– Annonsörerna på Barnebys.se når den moderna auktionskunden på ett sätt som inte varit möjligt tidigare. Det är en välutbildad och köpstark målgrupp som i allt större utsträckning har flyttat ut sitt förköpsbeteende på nätet, säger Karl Hermansson, säljchef, Barnebys.se

Greta Lindgren anställs som Key Account Manager med ansvar för några Barnebys.se viktigaste annonsörer.

Barnebys.ses användare är i åldersspannet 26-49 år och majoriteten bor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Besökarna är kvalitetsmedvetna och har ett stort intresse för konst, design, kultur samt mat och vin och är en målgrupp som jag har stor erfarenhet av från tidigare uppdrag,

Intresset för Barnebys.se söktjänst för kvalitetsauktioner och auktionsrelaterad information har ökat stadigt sedan lanseringen i september 2011. Utbudet från ett 40-tal auktionshus i Skandinavien finns nu tillgängligt för alla hos Barnebys.se. De senaste exemplen på auktionshus som anslutit sig är anrika Sotheby’s och Stockholms Auktionsverk.

Barnebys.ses affärsidé grundar sig i att bli den största internationella söktjänstplattformen för kvalitetsauktioner och auktionsrelaterad information på internet. Intäkter kommer via annonsförsäljning och trafik genom avtal med anslutna auktionshus.

• Massmedia

• greta lindgren
  • mtg radio
  • a perfect guide
  • karl hermansson
  • kvalitetsauktioner
  • söktjänst
  • auktion

Barnebys.se är marknadens mest heltäckande söktjänst för kvalitetsauktioner och auktionsrelaterad information på internet. På Barnebys.se finns utbudet från svenska och internationella auktionshus tillgängligt för alla. I tjänsten kan man söka på föremål och få en överblick över aktuella auktioner, tid kvar, senaste bud och vilket auktionshus det är. Varje föremål leder till auktionshusets sida där man kan delta i budgivningen. Exempel på anslutna auktionshus som direktlänkas är Bukowskis, Sotheby's och Kaplans. Barnebys.se följer och rapporterar om de senaste nyheterna och trenderna inom auktionsbranschen genom fördjupning i olika teman lett av experter som Pontus Silfverstolpe. Barnebys.se lanserades i september 2011 av Pontus Silfverstolpe, Christopher Barnekow och Christofer Ferreria Gomes.

Pontus Silfverstolpe

Presskontakt Antikexpert och grundare Barnebys.se/Auctions online Scandinavia AB +46 70 999 55 49

Christopher Barnekow

Presskontakt Grundare & VD Barnebys.se/Auctions Online Scandinavia AB +4670 521 35 70