Barona Sverige blir Live it:s valda partner för kundservice!

Stockholm, 4 maj 2023 - Barona Sverige och Live it har etablerat ett spännande samarbete där Barona nu ansvarar för en del Live it:s kundservice genom sina outsourcingcenter. Samarbetet markerar en gemensam satsning på att erbjuda överlägsen kundservice och förstklassig kundupplevelse för Live it:s kunder.

Live it är ett välkänt företag inom upplevelsebranschen, känt för sina unika och minnesvärda upplevelsepresenter. Med snart 20 års erfarenhet och ett brett utbud av upplevelser är Live it den ledande aktören av sitt slag på marknaden. Genom samarbetet med Barona kommer Live it att kunna dra nytta av Barona:s omfattande erfarenhet av kundservice och outsourcing.

Barona är en global leverantör av bemannings- och outsourcingtjänster med en stark närvaro i Sverige. Genom att erbjuda professionell och effektiv kundservice i sina outsourcingcenter kommer Barona att stödja Live it:s kunder genom att hantera ärenden och förfrågningar på ett proaktivt och kundfokuserat sätt.

”En tydlig del i vår bolagsstrategi är att kunna vara fullt flexibla. Det var uppenbart att vi över tid skulle kunna dra fördelar av att ha olika stor bemanning över säsonger. Vår produkt är kopplad till gåvoperioder såsom jul, student, mor- & farsdag osv. Däremellan har våra fina e-butiker och online-hantering blivit så bra att kunderna i regel inte behöver lika mycket hjälp med sina värdehandlingar. Därför skulle flexibilitet i bemanning vara en stor tillgång för oss, berättar Lina Koch, Chief Operating Officer på Live it.”

"Det var ett mycket modigt beslut att ta för att lägga kundservice till viss del till ett outsourcat team. Vi sätter oerhört stort värde på kundkontakten! Genom särskilda rutiner, företagskultur och värderingar har vi säkerställt en kundnöjdhet på 95%.

Hur skulle det gå om vi lade delar av kundservice utanför bolaget?

Genom ett antal rekryteringar, tät dialog och baserat på tidigare samarbeten, förstod vi att Barona uppskattar samma värden, rutiner och kundnöjdhet som vi. Barona kunde leva upp till det som var viktigt för oss och det gjorde att det var ett enkelt beslut av partner och att vi vågade ta klivet till outsourcing, fortsätter Lina Koch i sin beskrivning av samarbetet.”

För Barona är samarbetet med Live it en spännande möjlighet att stödja ett framstående företag inom upplevelsebranschen och fortsätta att leverera högkvalitativ kundservice.

"Vi är stolta över att få förtroendet att bli Live It:s valda partner", säger Johan Rinaldo, Client & Solutions Manager på Barona Sverige. "Vi är redo att erbjuda vår expertis och erfarenhet för att säkerställa att Live It:s kunder får en enastående kundupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas."

Samarbetet mellan Barona Sverige och Live it är nu igång och de är redo att gemensamt leverera enastående kundservice och stödja Live it:s fortsatta tillväxt.

Om Live it:

Sedan 2005 har Live it låtit Sverige uppleva och idag är man marknadsledande inom upplevelsepresenter. Med tusentals upplevelser över hela landet erbjuds ett brett sortiment i samtliga prisklasser där de säkerställer högsta kvalitet genom att samarbeta med endast de bästa arrangörerna runtom i landet. Varje år mottar fler än 100 000 personer upplevelsepresenter från Live it och med fullständig bytesrätt inom hela sortimentet garanterar Live it både nöjda och upplevande kunder. Live it erbjuder en helsvensk och rikstäckande upplevelseplattform med presenter för både privatpersoner och företag. Som en del i Live it ”gruppen” ingår även varumärkena Greatdays och My Day, vars presentaskar med upplevelser i olika kategorier finns tillgängliga via mer än 500 rikstäckande butiker och online.

För mer information, besök https://www.liveit.se/.

Om Barona:

Barona är en ledande leverantör av bemannings- och outsourcingtjänster i Sverige och globalt. Företaget grundades 1999 och har sedan dess byggt upp en stark närvaro i branschen genom att erbjuda högkvalitativa och skräddarsydda lösningar för sina kunder. Barona Sverige är en del av Barona Group, som är ett av de största företagen inom bemannings- och outsourcingbranschen i norra Europa.

Läs mer på www.barona.se

BARONA Logo

Johan Rinaldo
Client & Solutions Manager
Barona Sverige

johan.rinaldo@barona.se

Lina Koch
Chief Operating Officer
Live it Gruppen

Lina.Koch@liveit.se

Pernilla Leijon

Presskontakt Marknadsansvarig +46 72- 511 15 06
Isabelle Ahlfeldt

Presskontakt Digital Marknadsförare +46 76-114 99 80

Här skapas framtiden

Barona är ett bemanning- och rekryteringsföretag som erbjuder outsourcing av kundservice. Genom att stärka individen och skapa flexibla och värdefulla lösningar för våra kunder vill vi vara en del av det moderna arbetslivet. Vi tror på ett jämlikt, meningsfullt och framgångsrikt arbetsliv.

Barona