Barracuda Networks förvärvar avancerad teknik för botbekämpning

Barracuda Networks förvärvar avancerad teknik för botbekämpning

Nu stärker Barracuda sitt erbjudande inom applikationssäkerhet och automatiserade cyberhot ytterligare. Förvärvet av indiska InfiSecures teknik ger företaget tillgång till avancerade lösningar som bygger på maskininlärning. Den nya tekniken kommer att integreras med Barracudas befintliga IT-säkerhetslösningar där plattformarna WAF-as-a-Service och Barracuda Web Application Firewall redan ingår.

InfiSecures teknik är särskilt utvecklad för att bekämpa avancerade bottar som med traditionell teknik riskerar att undgå upptäckt. Tekniken skyddar bland annat mot så kallade ”low-and-slow bots” som samlar in data långsamt och ofta byter IP-adress.

– Förvärvet av den här tekniken gör vår tjänsteportfölj inom applikationssäkerhet ännu starkare. InfiSecures teknik är ett perfekt komplement till vår nyligen lanserade Advanced Bot Protection och innebär att vi kan erbjuda nästa generations WAF-as-a-Service och Web Application Firewall, kommenterar Peter Gustafsson, ansvarig för Barracuda Networks i Norden.

Läs mer om Barracudas förvärv av InfiSecures teknik (på engelska)»

Läs mer om InfiSecure»

Om du bevakar IT-säkerhetsfrågor och vill prata mer om botbekämpning är du välkommen att kontakta Peter Gustafsson, Barracuda Networks, telefon: 0709-17 80 14, e-post: pgustafsson@barracuda.com