Forrester lyfter bland annat fram Barracudas integration med Office 365.

Barracuda rankas som ledande inom e-postsäkerhet

IT-säkerhetsföretaget Barracuda Networks fick högsta poäng i fyra kategorier när det oberoende analysföretaget Forrester Research rankade företagslösningar för e-postsäkerhet. Barracuda fick ett särskilt omnämnande för ”den innovativa AI-baserade lösningen Sentinel som skyddar mot nätfiske och vd-bedrägerier”.

Bland de kategorier där Barracuda fick högsta möjliga poäng finns molnintegration, incidenthantering och support.

– Cyberkriminella använder i dag social engineering och en mängd olika metoder för nätfiske och kontostölder som inte kan stoppas med traditionella säkerhetslösningar. Rapporten bekräftar att våra tjänster hjälper kunderna att skydda sig mot den här typen av attacker, kommenterar Peter Gustafsson, ansvarig för Barracuda Networks i Norden.

– Det är också glädjande att Forresters rapport lyfter fram vår integration med Office 365. Där kan vi erbjuda en säkerhetslösning i absolut framkant av utvecklingen, säger Peter Gustafsson.

Om du bevakar säkerhetsfrågor och vill prata mer om Barracudas lösningar inom e-postsäkerhet är du välkommen att kontakta Peter Gustafsson, Barracuda Networks, telefon: 0709-17 80 14, e-post: pgustafsson@barracuda.com

Forresters rapport är tillgänglig här»

Mer information om Barracudas lösningar inom e-postsäkerhet finns här»