Pressmeddelande -

Badrumsleverantören Bathlife inleder samarbete med heminredningskedjorna Chilli och Borett interiör.

Det är nu klart att Bathlife (www.bathlife.se) blir leverantör till Chillis (www.chillistore.se) nyöppnade butik i Barkaby handelsområde och Borett interiörs (www.borett.se) nyöppnade butik i Kristianstad. De blir därmed de första heminredningskedjorna som tar steget in i den traditionella badrumsbranschen.

Att kombinera heminredning med badrumsinredning är ett helt nytt koncept och kommer att få stora positiva effekter. Heminredningsbutiker har sålt möbler, soffor, badrumsartiklar i flera år tidigare så egentligen är det ett naturligt steg att även börja sälja badrumsinredning. Bathlife med våra designade badrumsinredning är en perfekt kombination som passar in estetiskt i heminredningsbutiker, säger Marcus Kjellman affärsområdeschef på Bathlife.

Samarbetet innebär att kunderna kan direkt handla från dessa butiker och även se ett stort urval av Bathlife sortiment på plats i butiken. Chilli har idag 14 butiker runt om i landet. Borett Interiör har 2 st butiker.

För mer information kontakta:

Marcus Kjellman

Affärsområdeschef

Bathlife

Tel: 08-522 168 33

Marcus.kjellman@bathlife.se

www.bathlife.se

• badrumsinredning
  • badkar
  • badrumsmöbler
  • massagebadkar
  • spabad
  • heminredning

• Skåne

Bathlife – en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Idag kan du hitta Bathlife varumärke i Sverige, Norge, Danmark.

Marcus Kjellman

Presskontakt Affärsområdeschef Affärsområdeschef Bathlife 0413-298 00