Inspirationen lever vidare i AdDays podd

Sveriges Annonsörer hade i onsdags sin årliga inspirationsträff AdDay. Bauer Media var på plats för att spela in en podcast med några av dagens inspiratörer. AdDays podd är nu publicerad på RadioPlay.

I AdDays podcast får du bland annat höra David Sandström (marknadsdirektör på Klarna) berättade om Klarnas globala ambitioner och vikten av att tänka stort. - Våga göra något eget istället för stirra dig blind på andra, sa David när vi intervjuade honom.

Gemensamt för Telia och Volvo är att de sätter kunden i fokus. Hélène Barnekow  (avgående VD på Telia) berättar i podden om Telias kundbesatthet och Per Carlö (marknadsdirektör på Volvo), berättar om Volvos koncept ”design around you”. Du får även höra om Volvos ambitioner om självkörande bilar och att 2025 ska hälften av Volvos nybilsförsäljning vara el-bilar.

AdDay-podden bjuder även på den omåttligt populära coachen Jana Söderbergs handfasta tips på hur du återhämtar dig från en stressig vardag.

- Första gången som programledare i en podcast fick vi blodad tand. Otroligt givande och inspirerande att i lugn och ro få samtala med några av våra största idoler och inspiratörer inom svenskt näringsliv. Vilka rockstars vi har i Sverige!, säger Jenny Kaiser och Jessica Morales, Client Directors på Åkestam Holst och programledare för podden.

- Vi har spelat in ett flertal poddar nu på olika branschevent och samlat massor av inspiration på vår digitala plattform RadioPlay. Spännande samtal och tips får möjlighet att leva vidare och inspirera andra som inte har möjlighet att närvara, säger Louise Lundgren, Head of B2B på Bauer Media.

9 intervjuer med inspiratörer från AdDay:

Hélène Barnekow, avgående VD på Telia

Jana Söderberg, VD på Carpe Via

Babak Azarmi, grundare TRANS94

Kristoffer Vural, grundare av Selahatin

Diana Amini, Global Manager på H&M Foundation

Per Carleö, Marknadsdirektör på Volvo

David Sandström, Marknadsdirektör på Klarna

Ulf Skarin, redaktör på AdDay

Lamin Ceesay, student på Berghs

Samtliga intervjuer från AdDay och övriga branschevent finns på The Sound of Inspiration på RadioPlay.

• inspiration
  • annonsör