Myra Granberg och Svea tar dig behind the scenes i ny podd

Myra Granberg och Svea är två artister mitt i karriären. Lyssnarna får följa med på ett ärligt och öppet samtal om livet som artist och om alla spännande saker som händer bakom kulisserna i "Svea & Myra – Behind the scenes".

Hur är det att vara kvinna i musikbranschen? Hur är det att dejta som turnerande artist? Hur hanterar man en dålig dag när ens jobb är att prestera?

I "Svea & Myra – Behind the scenes" får vi veta hur Svea och Myra gjort för att lyckas nå sina drömmar, hur man gör när saker och ting inte går som man tänkt sig, och framför allt vilka de egentligen är - behind the scenes. Tjejerna ger också tips om hur man kan få egna artistdrömmar att gå i uppfyllelse.

- När vi möttes i studion för första gången så skojade vi om att vi borde starta en podd ihop. Ett skämt blev till verklighet och några veckor senare satt vi bakom micken och spelade in vårt första avsnitt. Vi är så otroligt taggade på att få släppa den här podcasten där vi låter våra fans och lyssnare djupdyka i våra liv och lära känna oss bättre, samtidigt som vi lär känna varandra, berättar Svea och Myra.

Varje avsnitt slutar med "Veckans låt" som på något sätt betyder något speciellt för Svea och Myra.  Lyssna på första avsnittet av "Svea & Myra – Behind the scenes" som finns på Podplay nu.

Bio om Svea:
SVEA, artisten och låtskrivaren av en ny generation, kallad Sveriges nya “IT-girl” av magasinet Plaza, har siktet på en internationell karriär. Redan vid debuten i 2018 blev hon uppmärksammad för sina råa texter och har sedan dess sålt både Guld och Platina, streamat över 90 miljoner, spelats på radio runtom i Europa och samarbetat med bland annat Italiens Merk & Kremont och Ernia, Danmarks Alexander Oscar och Tysklands Wankelmut. Under 2019 sjöng hon på Brilliant Minds stora konferens, en scen som samma år delades med bland annat Barack Obama och Greta Thunberg. Hon har även synts på bland annat Sommarkrysset, Gokväll, Tolvslaget och åkt på turné i Sverige, Danmark samt 13 städer i Tyskland och England som förband till det stora irländska bandet Picture This. Det senaste året har SVEA jobbat på sitt debutalbum och under 2022 kommer hon äntligen ut med helt ny musik.

Bio om Myra:
Sedan Myra Granberg slog igenom år 2019 har succén varit ett faktum. Hennes musik har streamats över 135 miljoner gånger och hon har blivit en av Sveriges mest spelade artister på svensk radio. Med sitt hyllade debutalbum i ryggen samt två stora samarbeten med artistkollegorna Newkid (låten “Vänner”) och Imenella (låten “Vidare”) fortsätter Myra visa svenska folket hennes målmedvetenhet och stora talang. Både förra året 2021 och detta året 2022 har hon belönats med flera nomineringar på Grammisgalan (Årets producent, Årets nykomling, Årets pop 2021, Årets Kompositör, Årets Låt 2022) och P3 Guldgalan (Årets pop, Framtidens Artist 2021, Årets Låt 2022). Under våren och sommaren intar hon Sveriges musikscener och bjuder fansen på upprivna texter, energiska beats och massor med kärlek. I september är hon dessutom redo att inta Avicii Arena och öppna upp till ingen mindre än Newkid.