Anders Bagge och Arantxa Álvarez årets julvärdar på Mix Megapol

Det årliga hedersuppdraget att vara värd under julafton på Mix Megapol, har tidigare gått till bland andra Sanna Nielsen, Måns Zelmerlöw, Sarah Dawn Finer och Edward Blom. Julen 2021 blir det inte en, utan två julvärdar som blir lyssnarnas sällskap och spelar julmusik under julafton, nämligen radarparet Anders Bagge och Arantxa Álvarez.

Anders
och Arantxa har under året etablerat det nya radioprogrammet Maracas i Mix Megapol och har blivit två mycket uppskattade röster på kanalen.

- Jag har drömt så länge om att få göra radio,
säger Anders Bagge, och det finns väl inte någon bättre tidpunkt på hela året att få komma in i alla svenska hem, än just på julafton. Arantxa är verkligen en superhärlig människa som jag lärt känna under året, och nu ska vi få bjuda varandra på glögg och inlagd sill också, det kommer att bli toppen!

- Julafton med Anders och Arantxa, vilken dröm, säger Alexander Lindahl, produktchef för Mix Megapol.
- Det här är en viktig tid på året för Mix Megapol, just vid jul har vi rekordmånga lyssnare, och sällskapet genom julaftonen och all härlig julmusik är viktigt i många svenskars julfirande. Jag pratade nyligen med en lyssnare som berättade att hennes familj bara gör ett kort uppehåll under Kalle Anka, sedan står radion på igen, och Mix Megapol är det självklara valet under julen.

Anders Bagge och Arantxa Álvarez spelar julmusik och bjuder på sällskap under hela julaftonen, från klockan 08 till 22.