Anders Bagge startar radioshow på Mix Megapol

Fredag 1 oktober är det premiär för Maracas på Mix Megapol. Anders Bagge tar plats i Mix Megapol-studion och vid sin sida har han Arantxa Álvarez.

Programmet kommer att bli en härlig start på helgen med en blandning av intressanta gäster, roliga tävlingar, Idol-snack och den bästa helgmusiken.

- Jag älskar radio och borde egentligen börjat med det för länge sen! Det ska bli riktigt kul att köra igång tillsammans med Arantxa, hon är snabbtänkt och har en otrolig charm och humor, säger Anders Bagge.

- Det ska också bli kul att bjuda svenska folket på DJ Rob Wåtz coola mashups som han skapar unikt för vårt radioprogram,
avslutar Anders Bagge.

- Bagge var en av de första personerna jag träffade i branschen när jag själv sökte till Idol 2013. Nu 8 år senare, med en massa radiotimmar i bagaget, ska jag få sända tillsammans med Sveriges charmigaste gullgubbe. Snacka om att cirkel är sluten, det kommer att bli toppen!, säger Arantxa Álvarez.

Ambitionen med programmet är att det blir lika självklart som tacos på fredagar.

- Mix Megapol är under ständig utveckling och att få göra en programsatsning med ytterligare två stora personligheter som vi knyter till stationen känns superkul. Ser verkligen fram emot att få ”skramla” in helgen med Maracas där både Anders och Arantxa med sin härliga energi och kreativitet kommer att lysa upp i höstmörkret på Mix Megapol, säger Alexander Lindahl, produktchef för Mix Megapol.

Maracas med Anders Bagge & Co, sänds varje fredag 17-20 med repris på lördagar 14-17.

Om programprofilerna

Anders Bagge
I början av 90-talet var Anders en del av gruppen Legacy of Sound och 1997 var han med och startade produktionsbolaget Murlyn music. Han har skrivit och producerat låtar till världsstjärnor som Madonna, Celine Dion, Enrique Iglesias, Jennifer Lopez och Janet Jackson. Anders är sedan många år jurymedlem i Idol och har haft egna tv-produktioner som Cirkus Bagge, Bagges bagage och Bagges hemlösa hundar.

Arantxa Álvarez
Arantxa (uttalas Arancha) syntes i TV redan 2013 då hon tävlade i Idol och ett par år senare återvände hon för att programleda Idol Extra. Tidigare har Arantxa varit programledare i både radio och TV. Det stora musikintresset har lett till att Arantxa bland annat har suttit med i både ESC-juryn och Mello-juryn.

• mix megapol
  • radio
  • anders bagge
  • rob wåtz
  • arantxa álvarez
  • maracas
  • dj

Bauer Media Sverige underhåller mer än fem miljoner lyssnare varje vecka och når med det hela 50 procent av den svenska befolkningen. Vi berikar vardagen för våra lyssnare och aktiverar våra kunder regionalt eller över hela Sverige genom Sveriges största radiostation Mix Megapol, Rockklassiker, NRJ, Vinyl FM, Lugna Klassiker, Retro FM och Svensk Pop. Dessutom lyssnar en miljon av dem online och on demand på Podplay och Radioplay - våra plattformar för tusentals populära podcasts och digitala hem för våra stationer.

Vi är en del av Bauer Media Group, Europas ledande digitala kommersiella audio broadcaster som verkar på åtta marknader; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Slovakien, Irland och Storbritannien, och når mer än 55 miljoner lyssnare varje vecka. Vi skapar innehåll och tillhandahåller tjänster som är viktiga för miljoner människor runt om i världen.