Bauer Media förstärker ledningen på Mix Megapol

Bauer Medias contentavdelning fortsätter att utvecklas. Mix Megapol är ett stort verksamhetsområde som leds av produktchef Alexander Lindahl. Nu kommer produktledningen förstärkas då Elin Lindberg kliver in som biträdande produktchef, en position som delas med Thomas Hansen i Stockholm och Ingemar Allén som har ansvaret i Göteborg.

Potentialen för Mix Megapol att nå ut på alla plattformar är enorm och med den här starka ledningen säkrar vi Mix Megapols position som Sveriges största kommersiella radiostation, säger Anna Rastner, Content Director på Bauer Media.

Elin Lindberg har jobbat på Bauer Media sedan 2003 och har under sin tid i företaget jobbat på olika positioner med flera radiostationer. De senaste åren har hon jobbat som redaktör och producent för Mix Megapols morgonprogram ”Gry Forssell med Vänner”. Programmet kommer även fortsättningsvis att vara hennes primära fokusområde.

Det känns väldigt roligt och naturligt att ta steget upp i programledningen. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla Mix Megapol och att få bidra med mina synvinklar i ett redan härligt team, säger Elin Lindberg

Elin tillträder sin roll från och med 1 juni.