Ny övergripande produktionshubb när Bauer Media vässar organisationen ytterligare

Bauer Medias contentavdelning tar ytterligare ett steg i den omorganisation som gjorts efter att Anna Rastner tillträdde som Content Director i januari. För att utnyttja bolagets produktionsresurser på bästa sätt skapas en ny produktionshubb där contentavdelningens alla ljudproducenter ska samarbeta tvärs över stations- och poddgränser.

Bauer Media arbetar med åtta ljudproducenter i studior i Stockholm, Göteborg, London och Köpenhamn. Efter att tidigare ha varit helt dedikerade till en radiostation eller podd, kommer de nu att jobba gemensamt för hela contentavdelningen.

- Den nya produktionshubben är ett viktigt steg i vårt arbete att integrera poddverksamheten och radiodelen, säger Anna Rastner, Content Director på Bauer Media. Med den här lösningen blir vi ännu starkare på det vi redan är väldigt bra på, nämligen att producera den bästa ljudupplevelsen på marknaden.

Ny produktionschef blir Thomas Hansen, som sedan tidigare är biträdande produktchef på Mix Megapol.

- Vi har oerhört duktiga ljudproducenter. Att samla alla dessa talanger och deras sammanlagda erfarenhet och kompetens under samma flagg, blir man alldeles lycklig av, säger Thomas Hansen.
Det är inte bara en organisatorisk förbättring, det öppnar också nya vägar för våra producenter att samverka och dela med sig till varandra av sina respektive specialiteter. De ska naturligtvis fortsätta göra det de gör bäst, men får också möjlighet att utvecklas och jobba med nya projekt.

Mårten Söderström
som tidigare varit biträdande programdirektör, har också utsetts till ny utvecklingschef med ansvar för utvecklingen av innehåll inom hela contentavdelningen.