​Bauer startar digitalradiosändningar i Göteborg och Malmö via DAB+

Bauer Media startar idag reguljära digitalradiosändningar i Göteborg och Malmö.  Sammanlagt 10 radiokanaler kommer nu att nå lite mer än 40 procent av befolkningen via DAB+. Bauer Media sänder sedan tidigare digitalradio över hela Stockholm.

Göteborg och Malmö får nu nya radiostationer som Rockklassiker Hårdrock, Nostalgi, Vinyl FM, Svensk Pop och Lugna Klassiker.

- I hela Europa växer lyssningen av digitalradio via DAB+. Det blir fantastiskt kul för lyssnarna i Stockholm, Göteborg och Malmö som får flera nya radiokanaler att lyssna på. DAB+ är det naturliga steget för att framtidssäkra och utveckla radiomediet för lyssnarna, säger Teemu Korhonen, Distributionschef på Bauer Media.

BauerMedia planerar att under 2021 fortsätta bygga ut sändningar för DAB+ till ytterligare städer i Sverige, så att radioutbudet ökas och når ännu fler radiolyssnare.