Lotta Bromé blir årets julvärd

Mix Megapol Jul är en återkommande succé hos lyssnarna och drar för tionde året i rad igång första advent. På julafton tänder traditionellt en julvärd ljuset i studion, spelar julmusik och håller lyssnarna sällskap under hela dagen. I år går det hedervärda uppdraget till Mix Megapols programledare Lotta Bromé.

Tidigare julvärdar har bland andra varit Måns Zelmerlöw, Sanna Nielsen, Anders Bagge, Sarah Dawn Finer och Edward Blom. Nu tar Lotta Bromé över stafettpinnen som har tidigare erfarenhet att vara julvärd i SVT då hon var den första som tog över efter tv-legenden Arne Weise.

- Det är så roligt och ärofyllt att få vara Mix Megapols julvärd. Det är första gången jag axlar den rollen i radiosammanhang så det är stort. Jag ska se till att bjuda på den perfekta mixen av julmusik och samtal med kända röster. Kanske blir det någon överraskning också? Varmt välkomna!, säger Lotta Bromé.

Lotta
kommer att bjuda på julmusik och julmys med gäster och håller sällskap hela julaftonen på Mix Megapol.